یک سیاره «مشتری گرم» در فاصله ۳۰۰ سال نوری از زمین رصد شد

اقتصاد ایران: شهروند محققان یک سیاره خار ج از منظومه شمسی در فاصله ۳۰۰ سال نوری از زمین ردیابی کرده اند که جزو گروه «سیاره های مشتری گرم» است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، ماهواره TESS ناسا تاکنون بیش از ۷ هزار سیاره دورستارگان مختلف را رصد کرده اما تاکنون فقط بخشی از آنها به عنوان ستاره واقعی تایید شده اند و بقیه ممکن است سیاره هایی کشف نشده یا فقط نویز باشند.

متاسفانه تس یا هیچ تلسکوپ حرفه ای دیگری نمی تواند تمام جزییات موجود را بررسی کند اما ستاره شناسان آماتور چنین امکانی را دارند.

آنها بیشتر اوقات با استفاده از تلسکوپ های خانگی فعالیت وقت گیر ادامه رصد فضا را انجام می دهند تا وجود سیاره های احتمالی را تایید کنند. در این میان گروهی از شهروند محققان از جمله دانش آموزان دبیرستانی در ایالت کالیفرنیا با استفاده از تلسکوپ هایی که در حیاط خانه ها نصب می شود، وجود یکی از سیاره های احتمالی رصد شده توسط TESS را تایید کرده اند. این سیاره بخشی از یک دسته جداگانه از سیاره های خارج از منظومه شمسی به نام «سیاره های مشتری گرم» (warm Joupiters)است.

این سیاره گرم در مرحله گذار از یک مشتری «سرد» مانند سیاره مشتری در منظومه شمسی است. این جسم آسمانی نوعی سیاره خارج از منظومه شمسی است که فاصله بسیار اندکی تا ستاره خود دارد.

ستاره شناسان معتقدند با کنار هم قراردادن اطلاعات به دست آمده از سیاره جدید به آنها کمک می کند تا درباره تکامل سیارات بزرگ و همچنین این مورد که آیا سیارات مشتری داغ در فاصله نزدیک یا دور از ستاره شان به وجود می آیند، به دانش بیشتری دست یابند. دستیابی به دانش بیشتر درباره انواع سیارات مشابه مشتری به دریافت اطلاعات بیشتری از تاریخچه این سیاره در منظومه شمسی کمک می کند.

سیاره تازه کشف شده که TIC ۳۹۳۸۱۸۳۴۳ b و در فاصله ۳۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد توسط ۲ گروه بزرگ از شهروند محققان تایید شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ