۱۳ هکتار از اراضی زیست محیطی اصفهان در آتش سوخت

اقتصاد ایران: اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آتش سوزی در ۱۳.۴ دهم هکتار از اراضی زیست محیطی استان اصفهان طی چهار روز اخیر خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع حادثه آتش سوزی در مراتع و اراضی زیست محیطی استان اصفهان اظهار کرد: وقوع پنج فقره حریق در اراضی مرتعی، زیست محیطی و نیز مستثنیات و کشاورزی طی ۴ روز اخیر گزارش شد.

وی با بیان اینکه این پنج حادثه منجر به بروز خسارت به ۱۳.۴ دهم هکتار از اراضی استان اصفهان شد، ادامه داد: وقوع حریق در سه هکتار از مراتع روستای هران واقع در بخش کرچمبوی شهرستان بویین میاندشت طی روز گذشته از جمله این حوادث بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همچنین ۳ هکتار از پوشش‌های گیاهی در حیات وحش موته طی روز گذشته دچار حریق شده است.

وی ادامه داد: ۲ هکتار از مراتع روستای قلعه بهمن شهرستان بویین میاندشت نیز روز یکشنبه و ۴ هکتار از مستثنیات و کشتزارها در روستای هرستانه علیا نیز روز جمعه در شهرستان گلپایگان دچار آتش سوزی شد.

شیشه فروش با بیان اینکه ۱.۴ دهم هکتار از مراتع تیزاب سنگ سفید شهرستان خوانسار نیز روز شنبه دچار آتش سوزی شد، گفت: این آتش سوزی نیز با تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری تیم‌های محلی روستاها و مناطق تحت تأثیر حریق مهار شد.

وی افزود: علت حوادث فوق بی احتیاطی و عوامل انسانی گزارش گردید که بعلت وزش تندبادهای فصلی حریق گسترش یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون با وقوع ۵۳ مورد حریق در عرصه‌های مرتعی زیست محیطی و کشاورزی به میزان ۱۷۶ هکتار از مراتع جنوب و غرب استان طعمه حریق شد، اضافه کرد: علت ۹۸ درصد از وقایع فوق عوامل انسانی ارزیابی شد.

وی گفت: با توجه پیش بینی به عمل آمده مبنی بر وقوع تندبادهای فصلی و افزایش حضور گردشگران در عرصه‌های طبیعی تا پایان شهریور ماه و به منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می‌شود گردشگران، مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش درمراتع، مزارع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی کنسرو و…در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

شیشه فروش اضافه کرد: همچنین کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری نمایندو در صورت مشاهده هرگونه اتش در عرصه‌های طبیعی موارد سریعاً به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاهای امدادی و مسؤلین محلی اطلاع رسانی و در جهت کنترل و پیشگبری از گسترش حریق مشارکت شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ