اولین دوره مسابقات «هنرهای رزمی سواره» برگزار می شود

اقتصاد ایران: سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی و محلی گفت: اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور هنرهای رزمی سواره با هدف توسعه و ترویج این رشته برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ایلکا سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی با بیان این که ایران می تواند از نامداران این رشته باشد عنوان کرد: اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور هنرهای رزمی سواره جام همبستگی، با هدف توسعه و ترویج این رشته اصیل که قرابت هایی با فرهنگ سلحشوری نیاکان ما در تاریخ این مرز و بوم دارد برگزار خواهد شد.

او با اشاره به این که سوارکاری و تیراندازی بخشی از سبک زندگی و مهارتی فراگیر در بین اقوام مختلف ایرانی بوده است تصریح کرد: مستندات تاریخی، آثار ادبی و افسانه های حماسی، خود گواهی از قرابت های این رشته ورزشی با آداب و سنن و جلوه‌ای از فرهنگ سلحشوری نیاکان ما در این مرز و بوم است.

ایلکا با اعلام برگزاری این مسابقات در ۱۵ و۱۶ شهریور ماه افزود: شرکت کنندگان این دوره در دو شاخه کمان‌گیری روی اسب و تنت پگینگ با هم به رقابت می پردازند.

او ادامه داد: این رویداد فرهنگی ورزشی به همت انجمن هنرهای رزمی سواره و به میزبانی هیأت استان البرز در شهرستان ساوجبلاغ با هدف توسعه و ترویج آن بین علاقمندان برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر این که افق های روشنی پیش روی مسیر گسترش این رشته در سطح کشور مشاهده می شود گفت: امیدواریم با تعدد برگزاری رویدادهایی نظیر مسابقات جام همبستگی زمینه مناسب برای ظهور استعدادهای جدید و درخشش آن ها در سطوح مختلف رقابت ها فراهم شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ