حمله به دو تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در ترکیه

اقتصاد ایران: در این ویدئوی کوتاه یکی از تفنگداران دریایی آمریکا فریاد می زند "کمک!" و سپس جمعیت حمله کننده در شهر ازمیر ترکیه یک گونی را روی سر یک تفنگدار دریایی می کشند و شعار می‌دهند: "یانکی برو خونه !"

عصر ایران: نیروی دریایی آمریکا تایید کرد " تعداد اندکی" روز دوشنبه (دیروز)  به ۲ تفنگدار دریایی آمریکا در شهر بندری ازمیر ترکیه حمله کردند.

به نقل از سی ان ان، ناوگان ششم دریایی ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که ۲ تفنگدار دریایی متعلق به یگان اعزامی ۲۴ نیروی دریایی آمریکا، بعداز ظهر دوشنبه و در حال تردد در شهر ازمیر ترکیه مورد حمله گروهی از جوانان قرار گرفتند. 

ویدئوی حمله که توسط یک مقام آمریکایی تایید شده است، نشان می‌دهد که چند نفر از اتباع ترکیه تفنگداران دریایی را به زور نگه داشته‌اند، و شعار "یانکی برو خونه" سر می دهند.

در این ویدئوی کوتاه یکی از تفنگداران دریایی فریاد می زند "کمک!" و سپس جمعیت حمله کننده یک گونی را روی سر یک تفنگدار دریایی  می کشند و شعار می‌دهند: "یانکی برو خونه !"

نیروی دریایی آمریکا گفت که تفنگداران دریایی توانستند با کمک سایر تفنگداران دریایی در منطقه از جمعیت جدا شوند. آنها در یک بیمارستان محلی غربالگری شدند و آسیبی ندیدند و سپس تفنگداران دریایی به ناو USS Wasp بازگشتند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که پلیس محلی ازمیر و سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی در حال بررسی این حادثه هستند. هیچ تفنگدار دریایی بازداشت نشد و دست اندرکاران این حادثه با بازرسان همکاری می کنند.

سفارت آمریکا در ترکیه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: "ما گزارش‌های مبنی بر اینکه اعضای نظامی آمریکایی سوار بر ناو "یو اس‌اس واسپ" قربانی حمله امروز در ازمیر شده‌اند و اکنون در امنیت هستند را تایید می‌کنیم. ما از مقامات ترکیه برای واکنش سریع و تحقیقات مداوم آنها تشکر می کنیم."

فرمانداری ازمیر در بیانیه ای اعلام کرد که پلیس محلی در این حادثه مداخله کرد و 15 مظنون بازداشت شدند.

بیست و چهارمین یگان اعزامی دریایی بخشی از ناو گروه آمریکاست که همزمان با احتمال تشدید تنش در منطقه و برای دفاع از اسرائیل در برابر حملات احتمالی ایران و یا حزب الله وارد منطقه مدیترانه شرقی شده است. 

ناو "یو اس اس واسپ" نیز از روز یکشنبه این هفته در ساحل شهر ازمیر ترکیه لنگر انداخت و تفنگداران دریایی این ناو اجازه یافتند کشتی را برای استراحت ترک کنند.

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ