غربالگری سلامت روان برای ۵۰۰ هزار کردستانی انجام شد

اقتصاد ایران: سنندج- رییس اداره سلامت روانی، اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: سال گذشته به همت مراقبین سلامت، غربالگری اولیه برای ۵۰۰ هزار کردستاتی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شیدا باباحاجیانی پیش از ظهر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: پیشگیری و مقابله با کودک و همسرآزاری از اقداماتی است که توسط اداره سلامت روانی، اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی هزار و ۲۰۰ مورد کودک آزاری و همسرآزاری در کردستان اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۰ مورد کودک‌آزاری و هزار مورد همسرآزاری در مراجعین به مراکز خدمات سلامت کردستان شناسایی شدند.

به گفته رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیشگیری از خودکشی و کاهش نرخ آن در استان نیز از اقدامات انجام شده است که از طریق آموزش، آگاهی رسانی و ارائه خدمات حمایتی انجام می‌گیرد.

باباحاجیانی تصریح کرد: ارتقای سلامت روان، کاهش مصرف مواد، کاهش میزان شیوع ویروس اچ آی وی نیز از اقدامات این اداره است که در طول سال پیگیری و انجام می‌شود.

وی به غربالگری سلامت روان انجام شده طی سال گذشته در کردستان پرداخت و عنوان کرد: اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی استان سال گذشته موفق به ارائه خدمات به ۵۰۰ هزار کردستانی شد.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۳ هزار نفر از آنها غربال مثبت بودند و برای غربالگری تکمیلی به پزشک و روانشناس ارجاع داده شدند.

رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کردستان اذعان کرد: روانشناسان همچنین خدمات آموزش روانشناختی افسردگی و اضطراب را به ۳۰ درصد افراد با تشخیص اختلال افسردگی ارائه دادند.

خدمت‌رسانی ۷۰ روانشناس به مردم

باباحاجیانی با بیان اینکه ۷۰ نفر روانشناس خدمات لازم را به مراجعان ارائه می‌دهند، افزود: این خدمات در سه حوزه سلامت روان، سلامت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد انجام می‌شود.

وی ارتقای سطح روان جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از اهداف اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کردستان دانست و اذعان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی نیز توسط کارشناسان روان انجام می‌شود.

ارائه آموزش مهارت‌های زندگی به ۲۲ هزار کردستانی

رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: سال گذشته برای ۲۲ هزار کردستانی آموزش‌های مهارت زندگی برگزار شد.

باباحاجیانی با بیان اینکه برنامه خود مراقبتی برای ارتقای سواد سلامت روان جامعه انجام می‌شود، اذعان کرد: آموزش مهارت فرزندپروری برای تحکیم بنیان خانواده از اقدامات دیگری است که در استان برای ۱۲ هزار والد انجام شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ