اثربخشی داروی ملاتونین بر سلامت روان معتادان

اقتصاد ایران: اصفهان- محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تأثیر داروی ملاتونین بر بهبود سلامت روان و رفع افسردگی و عملکرد جنسی معتادین به مصرف متادون خبر داد.

زهرا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درارتباط با اثر «ملاتونین» و «زولپیدم» بر روی معتادان تحت درمان اظهار کرد: مصرف کنندگان متادون با مشکلات متعدد جنسی، افسردگی و بی خوابی مواجهند که نتایج این پژوهش نشان داد داروی ملاتونین در بهبود مشکلات جنسی و افسردگی مصرف کنندگان متادون اثر بخش است و داروی زولپیدم اختلال خواب را در این افراد درمان خواهد کرد.

وی بیان داشت: در این پژوهش به ۳۴ نفر از مصرف کنندگان متادون، داروی ملاتونین داده شد و برای ۳۲ نفر داروی زولپیدم و ۳۲ نفر در گروه کنترل قرار گرفتند که به مدت دو ماه تحت آزمایش قرار گرفتند.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه متادون تنها باعث بهبود علائم جسمی در معتادین می‌شود، گفت: به منظور بهبود سلامت روان و اختلال خواب معتادین تحت درمان از دو داروی ملاتونین و زولپیدم استفاده شده که اثربخشی آن در یک طرح پژوهشی ثبت شد.

وی بیان داشت: همچنین به منظور رفع خواب آلودگی در معتادین مصرف کنندگان متادون از ویتامین «روی» استفاده شد که اثر بخشی آن روی خواب معتادین در یک طرح پژوهشی به اثبات رسید.

امینی میزان مصرف روی را در مردم ایران کمتر از میانگین جهانی دانست و گفت: درمعتادین به دلایل متعددی سطح دریافتی ویتامین «روی» پایین‌تر از عموم جامعه است به همین خاطر شاهد شیوع اختلال خواب در این افراد هستیم.

وی از بررسی تأثیر داروی ملاتونین بر کیفیت خواب و عملکرد بیماران مبتلا به سو مصرف مواد مخدر تحت درمان با متادون و بررسی تأثیر استفاده از مکمل روی بر دوز داروی مصرفی، خواب، سلامت روان و احتمال بازگشت در افراد مبتلا به سو مصرف مواد مخدرتحت درمان با متادون خبر داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ