افسردگی نشانه اولیه آلزایمر است؟

اقتصاد ایران: پژوهشگران بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون به سرپرستی «کاترین مونرو» در مطالعه‌ای جدید نشان دادند که علائم افسردگی می‌تواند به‌عنوان یکی از نشانه‌های اولیه آلزایمر در مراحل پیش بالینی ظاهر شود. این مطالعه که بر روی ۱۵۴ فرد سالم انجام شد، نشان داد که افزایش علائم افسردگی با تجمع پلاک‌های آمیلوئید در مغز، حتی پیش از ظهور مشکلات حافظه یا تفکر، ارتباط دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیسن نت، تیمی به سرپرستی «کاترین مونرو» از بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون نوشت: «یافته‌های ما از علائم افسردگی به‌عنوان یکی از ویژگی‌های اولیه بیماری آلزایمر پیش بالینی پشتیبانی می‌کند.»

همانطور که محققان بوستون اشاره می‌کنند، علائم عصبی، به ویژه افسردگی، در بیماری آلزایمر رایج است. اما ارتباط دقیق بین افسردگی و آلزایمر نامشخص است.

در مطالعه جدید، مونرو و همکارانش میزان علائم افسردگی را در ۱۵۴ نفر که در مطالعه مداوم مغز پیری هاروارد ثبت نام کرده بودند، پیگیری کردند.

پژوهشی جدید به سرپرستی «کاترین مونرو» از بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون نشان می‌دهد که علائم افسردگی ممکن است به‌عنوان یکی از نشانه‌های اولیه بیماری آلزایمر در مراحل پیش بالینی ظاهر شود.

طبق این تحقیق که بر روی ۱۵۴ نفر از شرکت‌کنندگان مطالعه مغز پیری هاروارد انجام شد، مشخص شد افرادی که علائم افسردگی خفیف یا بدون علائم بودند، به دلیل تجمع پروتئین آمیلوئید در مناطقی از مغز که با کنترل عواطف مرتبط است، بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که افسردگی ممکن است نه‌تنها نشانه مشکلات روانی بلکه علامتی از بیماری آلزایمر در مراحل ابتدایی باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ