شهر کامو و چوگان قابلیت تبدیل شدن به منطقه نمونه گردشگری را دارد

اقتصاد ایران: کاشان - سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از شهر کامو و چوگان به عنوان یک منطقه گردشگری بین المللی نام برد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عبداله زاده صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از ظهر کامو در دیدار با شهردار و جمعی از مسئولین این شهر اظهار داشت شهر کامو و چوگان به خاطر وجود ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری، حفظ باغات، کوچه پس کوچه‌های خاطره انگیز، طبیعت بکر و ده‌ها بسته‌های متنوع گردشگری، شایسته تبدیل شدن به منطقه گردشگری بین المللی را دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید رویکرد و جهت گیری آینده شهربازیابی هویت آن در تمامی ظرفیت‌هایش، سیاست و هدف گذاری شود، ابراز داشت: موقعیت کوهستانی، طبیعت بسیار بکر کم نظیر، بافت تاریخی زیبا، استحصال سنتی شیره انگور، قرار داشتن دشتی به نام «اسب ریز» و امروزه معروف به «اسپرز» که اسب‌ها را برای تیمار و استراحت به این منطقه می‌بردند، موقعیت طبیعی و حیانت وحش کامو و چوگان به عنوان زیستگاه حیات وحش مرکزی ایران، قرار گرفتن این شهر در محور کاشان، میمه و اصفهان، وجود رصدخانه ملی ایران، قرار گرفتن در ارتفاعات گَرکُش و ده‌ها موارد متعدد دیگر این شهر را به یکی از مقاصد نوظهور گردشگری مبدل ساخته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با اشاره به فروانی باغات انگور این منطقه، انگور این شهر را مرغوب ترین نوع آن دانست و اذعان داشت: انگور و شیوه سنتی استحصال آن به فرآورده‌های متعدد و برگزاری جشنواره ملی انگور در کنار محصول گل محمدی، می‌تواند به عنوان برند این شهر معرفی شود.

وی، بافت تاریخی، کوچه پس کوچه‌های خاطره انگیز با چینه‌های گلی و باغات سرسبز کامو و چوگان را نمونه بارز یک باغشهر دانست و اذعان نمود: برای حفظ بیشتر این بافت ارزشمند، با همکاری شهرداری و شورای شهر دستورالمعل مرمتی و اصلاح ساخت و سازها با مصالح بوم آور مصوب شده که ابلاغ و اجرا خواهد شد.

عبداله زاده ادامه داد: وجود ۱۰ اثر ثبتی و میراث فرهنگی ناملموس، صنایع دستی ای همچون گیوه، سفره بافی و انواع دست بافته‌های سنتی و ده‌ها رویداد فرهنگی از دیگر ظرفیت‌های گردشگری این منطقه است‌.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به قرار داشتن رصدخانه ملی در این شهر و ده‌های جاذبه گردشگری متنوع در این منطقه با احداث بازارچه صنایع دستی سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای احداث زیرساخت‌های گردشگری شامل ایجاد بومگردی و سفره خانه سنتی شاهد رونق بیشتر این منطقه گردشگری باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ