وضعیت نامناسب خدمات درمانی در سیراف/صنایع به مسئولیت خود عمل کنند

اقتصاد ایران: بوشهر- شهر سیراف با کمبودهایی در حوزه سلامت روبرو است و انتظار می‌رود صنایع به تعهدات خود عمل کرده و تعامل بهتر و بیشتری با محیط پیرامونی خود داشته باشند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان بوشهر میزبان صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی است که بخش عمده این صنایع در جنوب استان بوشهر یعنی شهرستان‌های عسلویه و کنگان قرار گرفته است.

صنایع نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند و درآمدهای عظیمی توسط این صنایع چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی کسب می‌شود و هر ساله شاهد توسعه این صنایع و افزایش درآمدها هستیم.

با وجود درآمدهای هنگفت صنایع در جنوب استان بوشهر، مردم در محیط پیرامونی این صنایع با مسائل و چالش‌های فراوانی روبرو هستند و صنایع توجه چندانی به محیط پیرامونی خود و مطالبات مردم ندارند.

مردم استان بوشهر میزبانان شایسته‌ای برای صنایع بوده‌اند ولی این صنایع به خوبی پاسخگوی نیازها و مطالبات میزبانان نبوده‌اند و کمبود زیرساخت‌ها یکی از این مطالبات است که سال‌ها فریاد زده شده ولی تاکنون محقق نشده است.

صنایع جنوب استان بوشهر دارای آلایندگی‌های فراوانی هستند که بر روی سلامت مردم در این مناطق تأثیرگذار بوده است ولی در حوزه سلامت و توسعه بخش درمان و بهداشت کم‌کاری صورت گرفته است.

انتظار می‌رفت این صنایع برای استفاده خود هم که شده نگاه بهتری به حوزه سلامت داشتند ولی کمک‌های صورت گرفته در این زمینه ناچیز بوده است.

شهر سیراف در شهرستان کنگان یکی از مناطقی است که در دل صنعت قرار گرفته است و آلودگی‌های صنعتی نصیب مردم این شهر می‌شود ولی از خدمات صنایع کم‌بهره مانده‌اند.

مردم سیراف با کمبودهای فراوانی در حوزه درمانی روبرو هستند و انتظار دارند مسئولان صنایع و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی دست به دست هم دهند و برای رفع مشکلات حوزه سلامت این شهر آستین‌ها را بالا بزنند.

وضعیت نامناسب خدمات درمانی در سیراف/صنایع به مسئولیت خود عمل کنند

مردم از وضعیت درمان گلایه دارند

امام جمعه بندر سیراف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با انتقاد از وضعیت درمانی شهرستان کنگان، گفت: مردم ما از کمبود امکانات در درمانگاه گلایه دارند و مسئولان باید صدای مردم را بشنوید.

صنعت در مسئولیت‌های اجتماعی باید کمک کند، این کمک‌های قطره چکانی به درد ما نمی‌خورد، آسیب‌های صنعت در منطقه بیشتر از خدمات آن است حجت‌الاسلام محمد صادق عاشوری با بیان اینکه صنایع باید به تعهدات خود پایبند باشند و به مسئولیت خود در قبال مردم عمل کنند، بیان داشت: مردم ما از کمبود امکانات در درمانگاه گلایه دارند و مسئولان باید صدای مردم را بشنوید.

وی اضافه کرد: صنعت در مسئولیت‌های اجتماعی باید کمک کند، این کمک‌های قطره چکانی به درد ما نمی‌خورد، آسیب‌های صنعت در منطقه بیشتر از خدمات آن است.

امام جمعه بندر سیراف افزود: انتظار می‌رود که درمانگاه سیراف شبانه روزی شود و دغدغه سلامت باید از اولویت‌های مسئولان باشد.

وی خاطرنشان کرد: این شایسته مردم شهرستان کنگان نیست برای درمان به شیراز سفر کنند.

اسلام عاشوری بیان کرد: بی عدالتی در بحث سلامت در منطقه جنوب استان بوشهر موج می‌زند؛ ما تا کی ما شاهد بی عدالتی باشیم، انتظار داریم مسئولان به دردهای مردم در جنوب استان رسیدگی کنند.

صنایع به تعهدات خود عمل کنند

حجت جنگجو رئیس شورای اسلامی بندر سیراف نیز اظهار داشت: متأسفانه صنایع به تعهدات خود در زمینه سلامت به‌خوبی عمل نکرده‌اند و لازم است تعامل بهتر و بیشتری با محیط پیرامونی و میزبانان خود داشته باشند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تنها مرکز جامع سلامت در شهر سیراف متبرک به نام یکی از شهدای این شهر نام گذاری کنیم.

رئیس شورای اسلامی بندر سیراف با اشاره به نشست امام جمعه، شهردار و اعضا شورای اسلامی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر اعضا شورای اسلامی بندر سیراف قرار شد که مرکز جامع سلامت شهر سیراف از تیپ ۲ به تیپ یک و همچنین چارت سازمانی ارتقا پیدا کند تا بتواند به صورت شبانه روزی به مردم شریف بخش سیراف خدمات ارائه دهند.

وضعیت نامناسب خدمات درمانی در سیراف/صنایع به مسئولیت خود عمل کنند

توسعه زیرساخت‌های سلامت سیراف ضروری است

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با توجه به موقعیت بخش سیراف که در حوزه پیرامونی پارس جنوبی قرار گرفته، اتخاذ تصمیمات عملیاتی و اجرایی در راستای ارتقای زیرساخت تشکیلاتی مرکز فعلی خدمات جامع سلامت شهر سیراف، برای ارائه خدمات شبانه‌روزی و مطلوب نظر مردم شریف بخش سیراف مورد تأکید است.

حسن ملکی زاده گفته بود: افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهر شیرینو اقدامی مهم در راستای افزایش دسترسی مردم عزیز بخش سیراف به خدمات بهداشتی و درمانی بوده و کمک به کاهش بار مراجعین به مرکز خدمات جامع سلامت شهر سیراف می‌کند.

انتظار می‌رود همه مسئولان دست به دست هم دهند و برای رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی سلامت مردم در بخش سیراف وارد عمل شوند تا در آینده‌ای نزدیک دغدغه‌های مردم در این زمینه رفع شود.

با توجه به میزبانی شایسته مردم استان بوشهر از صنایع مستقر در این استان، انتظار می‌رود صنایع نیز به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال ساکنان محیط پیرامونی پایبند بوده و در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان به کمک این مردم بیایند و زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز در این زمینه تخصیص یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ