«احکام کاربردی» چاپ دومی شد

اقتصاد ایران: کتاب «احکام کاربردی» تألیف حجت الاسلام علیرضا کریمی توسط چاپ و نشر بین الملل به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «احکام کاربردی» تألیف حجت الاسلام علیرضا کریمی به تازگی توسط چاپ و نشر بین الملل به چاپ دوم رسیده است.

این کتاب مطابق با فتاوای مراجع معظم، حضرات آیات امام خمینی (رحمهُ‌الله)، سیستانی و خامنه‌ای (حفظهماالله)، نخستین بار در سال ۱۴۰۱ منتشر شد. مؤلف اثر از اعضای دفتر استفتائات آیت‌الله خامنه‌ای بود و از طرف آیت‌الله سیستانی نیز نمایندگی داشت. وی به فتاوای حضرات آیات امام خمینی، خویی، سیستانی و خامنه‌ای مسلط بود و تدریس سطوح عالی فقه در حوزه علمیه مروی را بر عهده داشت. او در چهارم مرداد امسال، در سن ۵۶ سالگی دار فانی را وداع گفت و متعاقب فوت وی، پیام تسلیتی از جانب رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت او صادر شد.

چاپ نخست احکام کاربردی مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت و در طول حدود یک سال، قریب به ۱۲۰۰ نسخه از آن به فروش رفت. علی‌رغم این اقبال، انتقادات مشفقانه‌ای نیز در جهت بهتر شدن کتاب به مؤلف رسید که او را بر آن داشت، قبل از انتشار چاپ دوم کتاب، اصلاحاتی روی آن انجام دهد.

با توجه به اینکه نخستین بار، تألیف کتاب در سال ۱۴۰۰ انجام شد و سال ۱۴۰۱ توضیح المسائل جامع آیت‌الله سیستانی در چهار جلد منتشر شد، ضرورت داشت کلیه فتاوایی که در چاپ نخست بر اساس منابع مکتوب فارسی از قول معظم‌له در کتاب نقل شده بود، مورد بازبینی قرار بگیرد تا اگر فتاوای ایشان تغییر پیدا کرده‌است، در کتاب احکام کاربردی نیز جدیدترین نظر ایشان درج شود. همچنین در موارد معدودی با تغییر در فتاوای آیت‌الله خامنه‌ای لازم بود این تغییرات در چاپ جدید کتاب اعمال شود.

کتاب ابتدا توسط علی‌اکبر حاجی‌عبدالغفار مورد بازبینی قرار گرفت تا تغییر فتاوای علما در کتاب لحاظ شود و اگر در چاپ قبلی احیاناً اشتباهی وجود داشته، توسط وی اصلاح شود. البته در این مرحله مرحوم علیرضا کریمی نیز بر کار نظارت داشت. سپس برخی مطالب مفید که در طول دو سال اخیر در کانال «کریمی- بیان احکام» به نشانی @karimi_bayan_ahkam منتشر شده بود، به کتاب افزوده شد. در مرحله سوم، کتاب توسط بهار دانشور، ویراستار شرکت چاپ و نشر بین‌الملل، مورد ویراستاری ادبی قرار گرفت. در مرحله آخر نیز تمام آنچه انجام شده، به‌طور کامل توسط مرحوم حجت‌الاسلام کریمی مورد مطالعه و بازبینی قرار گرفت تا در نهایت به مرحله انتشار برسد.

احکام کاربردی با چند رویکرد تألیف شده است: ۱) بیان مطالب، کاملاً شیوا و روان باشد؛ طوری که خواننده به هیچ وجه از خواندن مطالب احساس تکلف نکند. ۲) احکامی گزینش شود که در عین کاربردی بودن، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. ۳) برخی از موضوعاتی که در رساله‌های فارسی وجود ندارند یا اگر هم باشند، به طور منسجم بدان پرداخته نشده است، در این کتاب به طور منسجم بیاید. مانند احکام کودک. ۴) به مسئله سبک زندگی توجه شود.

چاپ دوم این‌کتاب با ۳۰۸ صفحه و شمارگان هزار نسخه عرضه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ