«محمد علی بهمنی» در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد

اقتصاد ایران: بندرعباس- نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: «محمد علی بهمنی» حافظِ خطه خلیج‌فارس است و در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، صبح سه شنبه در آئین بزرگداشت محمد علی بهمنی اظهار کرد: امروز در تاریخ هرمزگان ثبت خواهد شد و امروز، روز هرمزگان و روز «محمد علی بهمنی» است و پیکر این شاعر بزرگ به دیار باقی سپرده خواهد شد و از امروز استاد بهمنی در تارک تاریخ ایران زنده‌تر خواهد شد.

وی افزود: شاید شعرای بزرگ تاریخ ایران مانند سعدی و حافظ در زمان زیست خود جایگاهی که امروز دارند را نداشتند اما گذر زمان باعث شد که به افتخار فرهنگ و هنر ایران تبدیل شوند و «محمد علی بهمنی» نیز به حافظی دیگر در کرانه‌های نیلگون خلیج فارس تبدیل خواهد شد.

عبادی‌زاده عنوان کرد: استاد محمد علی بهمنی حافظ هرمزگان است و خواهد بود و باید از خانواده معزز این شاعر بزرگ قدردانی کنیم که دعوت مردم هرمزگان را اجابت کردند و اجازه دادند استاد در بندرعباس به خاک سپرده شود.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: ماندگاریِ شاعر به ماندگاریِ شعر اوست و اشعار محمد علی بهمنی، استاد را برای همیشه در دفتر علم و هنر این سرزمین ماندگار خواهد کرد و بسان شمعی خواهد بود که پروانه‌های هنر استان هرمزگان دور شمع وجود او شیدایی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: درخواست می‌کنیم از همه مسؤولان استان که یادمانی در شأن استاد محمد علی بهمنی در بندرعباس احداث کنند چرا که او توانست در نیم قرن اخیر روحی تازه در ذوق شاعرانه جوانان هرمزگان بدمند و از این به بعد نیز خواهد توانست روحی جدید را بر پیکره فرهنگ و هنر هرمزگان بدمد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ