پای استارلینک هم به دعوای برزیل و ایکس باز شد

اقتصاد ایران: استارلینک به دولت برزیل اعلام کرده تا زمانیکه حساب های بانکی شرکت از حالت مسدودی خارج نشوند، دسترسی به پلتفرم اجتماعی ایکس در این کشور را ممنوع نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شبکه ماهواره های استارلینک که به ایلان ماسک تعلق دارد، به «آناتل» رگولاتور ارتباطات برزیل اعلام کرده تا زمانی که حساب های محلی آن در این کشور از حالت مسدودی خارج نشوند، از دستور دادگاه برای ممنوعیت پلتفرم ایکس پیروی نمی کند.

کارلوس یایکوری رییس آناتل(Anatel) در یک کانال تلویزیونی اعلام کرد یادداشتی از استارلینک با بیش از ۲۰۰ هزار مشترک در برزیل دریافت کرده و آن را به دادگاه عالی کشور ارائه کرده است.

الکساندر دی مورائس قاضی دادگاه عالی هفته گذشته به تمام شرکت های ارتباطاتی برزیل دستور داد ایکس را مسدود کنند. این پلتفرم اجتماعی که به ایلان ماسک تعلق دارد به دلیل تعیین نکردن نماینده قانونی در کشور با چنین اقدامی روبرو شده است.

اقدام مذکور به مسدودسازی حساب های بانکی استارلینک در برزیل منجر شده است. این درحالی است که استارلینک نیز زیرمجموعه شرکت موشک سازی ایلان ماسک یعنی اسپیس ایکس است. ماسک در واکنش به مسدودسازی حساب استارلینک مورائس را دیکتاتور خواند.

تصمیم مسدودسازی حساب های بانکی استارلینک مربوط به یک پرونده جداگانه درباره جریمه های پرداخت نشده ایکس است. این جریمه ها به دلیل فراهم نکردن اسناد لازم برای مقامات تعیین شده بودند.

دادگاه عالی برزیل هنوز در این باره نظری نداده است. قرار بود دیروز پنلی ۵ نفره از قضات درباره رای مورائس برای مسدودسازی ایکس تصمیم بگیرند. البته به گفته کارشناسان حقوقی این پنل احتمالا رای مورائس را تایید می کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ