عباس عبدی اخبار درستی از اصلاحات ندارد

اقتصاد ایران: عضو جبهه اصلاحات با بیان اینکه عباس عبدی اخبار درستی از جبهه اصلاحات ندارد، گفت: تندروی در جبهه اصلاحات وجود خارجی ندارد.

احمد شریف، عضو جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با نامه عباس عبدی به سید محمد خاتمی پیرامون برخی ضعف و ایرادها در جبهه اصلاحات، بیان کرد: عباس عبدی این نکته را مطرح کرده که خط سیر جبهه اصلاحات در ایران باید اقتضایی باشد. حالا که کاندیدای اختصاصی جبهه اصلاحات رأی آورده و رئیس جمهور شده، شرایط با ۱۴۰۲ که کاندیداهای اصلاح طلب مجلس همگی رد صلاحیت شدند و جبهه اصلاحات تصمیم گرفت در انتخابات مشارکت نداشته باشد، متفاوت است.

وی، ادامه داد: من به عنوان یک عضو جبهه اصلاحات شاهد و ناظر هستم آن‌چه که از آن به تندروی یاد می‌شود وجود خارجی ندارد و با روح اصلاح طلبی در تضاد است؛ اصلاح طلبی طبعاً نگاه و فعالیت توأم با پرهیز از خشونت است و مبتنی بر اقناع‌سازی است.

این عضو جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: آقای عبدی نکته‌ای را مطرح کرده که برخی مایل هستند مبارزه کنند تا اینکه سیاست‌ورزی داشته باشند، باید بگویم آقای عبدی در جبهه اصلاحات حضور ندارد و حتی به عنوان اشخاص حقیقی که ما افرادی را در جمع خودمان داریم نیز در داخل جبهه اصلاحات حضور ندارد؛ شاید اخباری که به او می‌رسد اخبار خیلی درستی نباشد چرا که خروجی‌های جبهه اصلاحات در قالب بیانیه‌ها و مواضع آن منعکس می‌شود.

شریف در همین ارتباط اضافه کرد: ممکن است فردی در داخل جبهه اصلاحات مواضع خاصی داشته باشد و به آن نقد هم وارد شود. این قابل پیش بینی است چون ۴۵ نفر عضو جبهه اصلاحات هستند و ممکن است از بین افراد و یا نمایندگان اشخاص حقیقی کسی توییت بزند و یا موضعی بگیرد که جهت‌گیری‌های جبهه اصلاحات نباشد و نباید آن را به حساب مواضع جبهه اصلاحات گذاشت.

اصلاح‌طلبان خواهان موفقیت دولت هستند / ‏‬عدم موفقیت دولت به حساب جریان اصلاح طلب نوشته خواهد شد

دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران، رویکرد جبهه اصلاحات را تفاهم با حاکمیت و دولت دانست و گفت: آنچه من می‌بینم رویکرد جبهه اصلاحات برای موفقیت دولت است، ما چه بخواهیم چه نخواهیم عملکرد این دولت را به عنوان دولت اصلاح طلب می‌دانند و همه از آن یاد می‌کنند، خدای ناکرده عدم موفقیت دولت به حساب جریان اصلاح طلب گذاشته خواهد شد. بیشتر از همه جبهه اصلاحات به عنوان تنها تشکلی که اکثریت جریان اصلاح طلب را نمایندگی می‌کند، خواهان موفقیت دولت است.

اصلاح طلبان علی رغم سهم بزرگشان در پیروزی پزشکیان کمترین حضور را در جایگاه‌های سیاسی دارند

شریف که به جبهه اصلاحات نمره قبولی می‌دهد، افزود: اصلاح طلبان در انتخاباتی که منجر به معرفی کاندیداها قبل از اعلام صلاحیت‌ها و همینطور معرفی آقای پزشکان به عنوان کاندیدای اختصاصی شد، شاید کمترین حضور و نقش را در تعیین جایگاه‌های سیاسی و مسئولیت‌ها داشته‌اند؛ علی‌رغم آنکه سهم بزرگی در پیروزی آقای پزشکیان داشت، بیشتر نظاره‌گر بوده تا آنکه در میدان انتخاب مسئولین باشد، با وجود آنکه پتانسیل‌های بسیار ارزشمند و مدیران کارآمدی در داخل جبهه اصلاحات وجود دارند.

وی اظهار کرد: به نظرم فضای کشور به نحوی نیست که تندروی را بپذیرد و خوشبختانه به سمتی حرکت می‌کنیم که افراد معتدل بیشتر پذیرفته می‌شوند. اگر کسی سراغ افراد تندرو است باید سراغ کسانی بروند که به صورت اقلیت در مجلس و یا خارج از آن طیف همفکران خود را نیز چندان تحمل نمی‌کنند به ویژه در فضای مجازی در دوران انتخابات چنان بازی را اتخاذ کردند و تخریب‌هایی را علیه آقای قالیباف انجام دادند.

باید از عباس عبدی پرسید چرا به جبهه اصلاحات نامه ننوشت

عضو جبهه اصلاحات همچنین بیان کرد: این یک سوال بزرگ است که اگر آقای عبدی خطابی به جبهه اصلاحات دارد چرا به آقای خاتمی نامه نوشته و حتی یک رونوشت به جبهه اصلاحات ننوشته است. باید از او پرسیده شود که اگر می‌خواهی سوالی طرح کنی، اگر از مواضع جبهه اصلاحات طرح کنی، این جبهه رئیس و هیئت رئیسه و مجمع عمومی دارد و این افراد را خطاب قرار می‌دهد.

شریف افزود: آقای خاتمی هیچ وقت موضعی نگرفته است که حتماً جبهه اصلاحات هم راستا با من باشد و برعکس بارها اعلام کرده که از مواضع جبهه اصلاحات حمایت می‌کند و در همین انتخابات هم اعلام کرد هر تصمیمی که جبهه اصلاحات بگیرد، از آن حمایت می‌کند و این اتفاق افتاد. او به عنوان یک رهبر معنوی جریان اصلاح طلبی در ایران شناخته می‌شود و عباس عبدی یک فعال سیاسی اصلاح طلب است.

وی در رابطه با موضوع رفع حصر و انتقاد عباس عبدی بیان کرد: نسبت وفاق ملی با بسیاری از مسائل بر اساس نقطه نظرهای متفاوت افراد فرق می‌کند، آقای عبدی گفته ابتدا کنش سیاسی انجام دهیم و از نتیجه به دست آمده برای رفع حصر استفاده کنیم ولی حضور در کنش سیاسی را مشروط به رفع حصر نکنیم و هیچ وقت برای اصلاح طلبان این اتفاق نیفتاده است. در انتخابات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ شرط اصلی جبهه اصلاحات موضوع انتخابات بود و نه رفع حصر. در کدام یک از کنش‌های سیاسی و یا انتخابات‌ها جبهه اصلاحات رفع حصر را شرط قرار داده است؟ تلاش کرده رفع حصر اتفاق بیفتد، در راستای منافع ملی اتفاقی در سال ۸۸ افتاده و این باید حل شود و مثل استخوان لای زخم مانده است.

رفع حصر هیچگاه از شروط فعالیت سیاسی اصلاح‌طلبان نبوده

عضو جبهه اصلاحات گفت: موضوع این است که هم در انتخابات ۱۴۰۰ و در انتخابات ۱۴۰۲ همه کاندیداهای جبهه اصلاحات رد صلاحیت شدند و با پیش ثبت نام‌ها نیز امکان حضور افراد شاخص اصلاح طلب در انتخابات وجود نداشت، لازم است مسائل را به طور واقعی مطرح کنیم. نمونه‌ای وجود ندارد که اصلاح طلبان شرط حضورشان در فعالیت‌های سیاسی رفع حصر باشد. اتفاقاً در این راستا بیشترین تلاش این است که وفاق ملی حاصل شود که در داخل آن رفع حصر اتفاق بیفتد. به نظرم آقای پزشکیان نیز در همین مسیر صحبت می‌کند و می‌گوید اگر دلخوری‌هایی از گذشته وجود دارد باید آنها را حل کنیم و نگذاریم باقی بماند.

شریف به سخنان تلویزیونی رئیس جمهور در رابطه با بازگشت ایرانیان خارج از کشور به داخل پرداخت و افزود: بسیاری از کشورها حتی برای جذب سرمایه‌های اندکی کارگران خود توجه دارند و چرا ما نباید نسبت به سرمایه ایرانیان خارج از کشور بی‌تفاوت باشیم و این در سخنان رئیس جمهور مطرح شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی از اعضای جبهه اصلاحات از نقدهای عباس عبدی استقبال کردند، عنوان کرد: برخی از اعضای جبهه اصلاحات پیشنهاد کردند آقای عبدی نقدهایش را در داخل جبهه اصلاحات مطرح کند کما اینکه در گذشته نیز یک بار در جبهه اصلاحات حضور پیدا کرده است و این مباحث نقدهای درون جریانی است.

اصلاح‌طلبان اگر اشتباهی کنند با نقد درون جریانی مواجه می‌شوند

عضو جبهه اصلاحات نقد داخل جریانی را ویژگی بارز جبهه اصلاحات خواند و گفت: اصلاح طلبان طیف وسیعی هستند و هر کدام از اعضای آن اشتباهی داشته باشد ابتدا با نقد درون جریانی مواجه می‌شود، اصلاح طلبان هیچگاه نخواستند ایرادات خود را بپوشانند اما موضوع این است که در کلیت ماجرا ما باید شرایط حداقلی را برای فعالیت داشته باشیم، جایی که متعلق به همه است مانند رسانه ملی چرا باید در اختیار یک جریان سیاسی باشد و یک جریان دیگر کاملاً از آن محروم باشد؟ باید این را تحلیل کنیم که وقتی در مورد وفاق ملی صحبت می‌کنیم، امکانات باید در بین همه جریان‌های سیاسی توزیع شود.

دولت اگر دچار اشتباه شود با نقد اصلاح طلبان مواجه خواهد شد

شریف افزود: این‌طور نباشد که شهروندان هزینه اداره صدا و سیما را از جیب خود پرداخت کنند اما آن در اختیار یک جریان خاص باشد.

عضو جبهه اصلاحات تصریح کرد: می‌خواهم بگویم برخلاف اصولگراها، اصلاح طلبان نقدهای مستمر درون جریانی دارند. در گذشته هم بوده و حتی نسبت به شخص آقای خاتمی نیز نقدهایی مطرح شده است. در مورد آقای عارف و بقیه افراد هم مشکلی نیست، نقد می‌کنیم و دولتی که به اصلاح طلبان منتسب است اگر در تصمیمگیری‌هایش دچار اشتباه شود با نقد اصلاح طلبان مواجه خواهد شد. ما از اشتباهات هم حمایت نمی‌کنیم و با این اتفاق موجب بالندگی جریان سیاسی خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ