گره‌های کور اصفهان به دست چه کسی باز می‌شود؟

اقتصاد ایران: اصفهان- استان اصفهان هرچند که برچسب برخورداری را با خود یدک می‌کشد اما با چالش‌ها و بحران‌های آلودگی هوا، فرونشست زمین و ... روبروست که نیاز به استانداری لایق و مدبر دارد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- ریحانه شهبازی: استان اصفهان با وجودی که برچسب برخورداری را در اذهان عمومی یدک می‌کشد و پایتخت فرهنگ و هنر است اما با حجم گسترده‌ای از مسائل زیست محیطی، بحران‌های آلودگی هوا، فرونشست زمین، تخریب سازه‌های تاریخی و … روبروست که نیاز به یک مدیر لایق و شایسته برای مدیریت، حفاظت و نظارت کارآمد از این سرمایه‌های بی‌مانند دارد.

کارشناسان نیز با اذعان به این موضوع و اهمیت انتخاب استانداری شاخص برای این استان معتقدند که این استان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و نیاز به فردی دارد که علاوه بر توانایی در مدیریت بحران و پاسخ به شرایط اضطراری، بر تصمیم‌گیری راهبردی و هماهنگی‌های لازم برای توسعه اجتماعی و فرهنگی و تسهیلگری حوزه کسب و کار تسلط داشته باشد.

حل مشکلات تکراری اصفهان با هماهنگی استاندار و مدیران

محمد کیهانی با بیان اینکه استان اصفهان برخلاف آنچه که سایر هموطنان تصور می‌کنند، استان برخورداری نیست به خبرنگار مهر می‌گوید: و متأسفانه به دلیل این ذهنیت دولتمردان، توجه و نگاه حاکمیت از مشکلات استان اصفهان برداشته شده است.

وی ادامه می‌دهد که بازگو کردن مشکلات استان اصفهان تکراری شده و پس از مسئله آب، فرونشست زمین، آلودگی هوا، مهاجرپذیری، بیکاری و مجموعه این مشکلات را که تطبیق دهیم نشان می‌دهد که این استان وضعیت نامساعدی دارد.

رئیس حزب ندای ایرانیان خاطر نشان می‌کند: استانداری که قرار است وضعیت استان را ساماندهی کند باید مدیری کاربلد، با تجربه مدیریتی سخت و آسان باشد و اشراف کامل به مسائل استان داشته باشد و نهایت بهره‌برداری از ارتباطات با دولت و شخصیت‌های تأثیرگذار و وزرا داشته باشد تا مشکلات استان رفع شود.

گره‌های کور اصفهان به دست چه کسی باز می‌شود؟

مسائل کوتاه مدت زیست محیطی اصفهان با تبعات بلند مدت

وی با اشاره به اینکه مشکلات استان به مرور انباشت شده و نمی‌توان انتظار حل سریع آنها را داشت، می‌گوید: البته مدیری که انتخاب می‌شود اگر افق و نگاه خود و مدیران زیر دست خود را به گونه‌ای هماهنگ کند که در بازه زمانی مشخص مشکلات اصفهان را دسته بندی، احصا و برنامه‌ریزی کند، این مشکلات به سرعت رفع می‌شود.

کیهانی پیشنهاداتی را برای مسائل زیست محیطی اصفهان ارائه داد و گفت: هرچند که در ادوار مختلف مسائل زیست محیطی عموماً در پایه مباحث اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ذکر می‌شود اما عملاً به آن نگاه دست چندمی دارند و جزو دغدغه‌های نخستین قرار ندارد. گفتن این جمله که «این کشور در شرایط خاص و کنونی است» تمامی ندارد زیرا مسائل زیست محیطی در کوتاه مدت به وجود نمی‌آیند و حتی با اینکه بنای بنگاه‌های اقتصادی منافع زیادی دارند اما آسیب‌های آن در آینده مشخص می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود که در مسائل زیست محیطی استان اصفهان نیروهایی دغدغه‌مند به کارگیری شوند و از جنس و بدنه محیط زیست باشند و مقابل اصحاب قدرت کوتاه نیایند.

استاندار اصفهان مثلث مسئولان، مردم و نیازهای استان را پوشش دهد

مهدی شاکران عضو مجمع نیروهای انقلاب اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اصفهان یک استان تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگر پذیر است، بیان می‌کند: با توجه به شرایط خاص اصفهان باید استانداری برای آن انتخاب شود که در ابتدا بتواند تعامل خوبی با بدنه دولت برقرار کند.

وی ادامه می‌دهد: استان اصفهان با مسائل ویژه‌ای روبروست که باید به آن نگاه متفاوتی شود و آب یکی از آن موارد است و نمایندگان مجلس با وجود پیگیری و قول‌هایی که دادند اما هنوز رفع نشده است. به واسطه همین بحث آب و آبخوان‌های شهر با پدیده فرونشست روبرو هستیم که حیات شهر را تهدید می‌کند و استاندار باید به آن توجه داشته باشد.

عضو مجمع نیروهای انقلاب اصفهان معتقد است که همچنین مسائل زیرساختی بسیاری در اصفهان وجود دارد که مدت‌ها قرار بوده فعال شود و نیاز به تعامل با بدنه دولت دارد مانند راه اندازی قطار سریع‌السیر که نقش مؤثری در تغییر شرایط ژئوپولتیکی استان در کشور دارد.

گره‌های کور اصفهان به دست چه کسی باز می‌شود؟

وی می‌گوید: شهر و استان اصفهان نیازمند استانداری است که با بدنه جامعه به ویژه نخبگان، دانشجویان، علما و فعالان اقتصادی تعامل داشته باشد و باید یک چهره‌ای باشد که مثلث مسئولان، مردم و نیازهای استان را پوشش دهد؛ اگر بخواهد فردی باشد که رویکرد و توجه جناحی داشته باشد قطعاً ضربه سنگینی به استان وارد و باعث می‌شود که بخش زیادی از انرژی استاندار در درگیری درون استانی هدر برود.

شاکران به انتخاب استانداری اشاره دارد که به مسائل اصفهان اشراف و ترجیحاً از اهالی اصفهان باشد و مسائل و مشکلات را شناسایی کند تا در این صورت پتانسیل‌های خوب استان را در جهت پیشرفت کشور فعال کند و نیازهای اساسی استان را پیگیری و رفع کند و این استان را آسیب‌های آتی نجات دهد.

انتخاب استاندار اصفهان در چه مرحله‌ای است؟

حامد یزدیان، نماینده اصفهان در مجلس نیز در این خصوص اظهار کرد: در جلسه مجمع نمایندگان اصفهان و همچنین جلسه کمیسیون کشاورزی با رئیس جمهور، پزشکیان توضیحاتی در رابطه با انتخاب استاندار عنوان کرده که در انتخاب استاندار حتماً از مشورت مجمع نمایندگان استفاده خواهند کرد و سعی خواهد شد از بین گزینه‌های پیشنهادی، استاندار را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان در حال مذاکره هستند ولی هنوز جمع بندی صورت نگرفته و مجمع پیشنهادی در این رابطه مطرح نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصفهان نیازمند استانداری است که با توجه به چالش‌های زیرساختی که به چشم مسئولان کشوری نمی‌آید فردی تأثیرگذار در بُعد کلان باشد تا بتواند با تعامل سازنده با بدنه دولت آنها را پیگیری کند و از پایه و اساس برای حل مشکلات استان با مشورت نخبگان چاره‌اندیشی کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ