قمار تازه و بزرگ رضا عطاران روی یک عمر آبروی هنری!

اقتصاد ایران: روز پنجشنبه کمدی تازه رضا عطاران در سینماها اکران خواهد شد. احتمالا این فیلم هم مثل سایر آثار او برای عطاران شبیه به یک قمار باشد چون که حضور او در آثار اخیر نتوانسته مثل گذشته برای صاحبان اثر، گیشه بیاورد و به قولی گل کند.

برترین‌ها: روز پنجشنبه کمدی تازه رضا عطاران در سینماها اکران خواهد شد. احتمالا این فیلم هم مثل سایر آثارش شبیه به یک قمار باشد چون که حضور او در سینمایی‌های اخیر نتوانسته مثل گذشته برای صاحبان اثر، گیشه بیاورد و به قولی گل کند. از طرفی عطاران هم برای فیلمی که بازی می‌کند نوعی تکیه‌گاه محسوب می‌شود. البته که در روز اول اکران نمی‌توان نتیجه شکست و پیروزی برای هیچ اثری قائل شد و این‌ها صرفا حدس و گمان است. 

عطاران در سال‌های دهه هشتاد و در سریال‌سازی بی‌رقیب بود. هنوز سکانس‌های بزنگاه، خانه به دوش و متهم گریخت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و شاید اگر تداوم می‌داشت حال و روز تلویزیون این نبود. به هر حال در این مطلب به سراغ چند تجربه موفق و ناموفق عطاران در سال‌های اخیر می‌رویم. با ما همراه باشید.

انفرادی

قمار تازه و بزرگ رضا عطاران روی یک عمر آبروی هنری!

ژانر و بازیگر؛ مهم‌ترین دلایل فروش بالای فیلم انفرادی هستند. فیلم‌ کمدی که بازیگر اصلی‌اش رضا عطاران باشد شاید همچنان می‌تواند انتخاب اول مردم برای سینما رفتن باشد. در سال‌هایی که بحران مخاطب، شکل نگران‌کننده‌ای به‌خود گرفته "انفرادی" از معدود فیلم‌های پرتماشاگر بود و به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم در سال ۱۴۰۱ انتخاب شد.چنینتوفیقی  محصول حضور رضا عطاران به‌عنوان پولسازترین بازیگر یک دهه اخیر سینمای ایران، در فیلم انفرادی است. اما تا اطلاع ثانوی عطاران می‌فروشد؟ مشخص نیست.  باشد.

روشن

قمار تازه و بزرگ رضا عطاران روی یک عمر آبروی هنری!

فیلم روشن پس از سه سال توقیف، زمستان گذشته و به صورت چراغ خاموش اکران شد. هر چند رضا عطاران برای بازی در هفتمین ساخته بلند سینمایی روح‌الله حجازی موفق شد سومین سیمرغ دوران حرفه‌‌اش را به خانه ببرد اما خب فروش پایین این فیلم موجب شد تا به لحاظ اقتصادی برای صاحبان اثر مننفعت آنچنانی به همراه نداشته باشد.

ویلای ساحلی

قمار تازه و بزرگ رضا عطاران روی یک عمر آبروی هنری!

کیانوش عیاری گفته بود که ویلای ساحلی را به خاطر پول ساخته. او پس از آنکه فیلم کاناپه‌اش به محاق توقیف رفت تصمیم گرفت به سراغ یک کمدی بفروش برود. حضور بازیگران امتحان پس‌داده‌ای چون پژمان جمشیدی و رضا عطاران در فیلمی که کارگردانش قواعد ساخت فیلم به هر شکلی را احتمالا بهتر از خیلی‌ها بلد است این نوید را می‌داد که مخاطب باید منتظر یک اتفاق ویژه در سینماها باشد اما خب ویلای ساحلی شاید صرفا برای سازندگان اثر سود خوبی داشت و به لحاظ فنی فاصله دوری با دیگر کمدی‌های عطاران و حتی ساخته‌های عیاری دارد.

زیر نظر 

قمار تازه و بزرگ رضا عطاران روی یک عمر آبروی هنری!

«مجید صالحی» اولین فیلمش را به نام «زیر نظر» تولید کرد و پس از مدتی که روی پرده بود در شرایطِ کرونایی به صورت آنلاین هم به نمایش درآمد. شاید همین باعث شد که عطاران این بار در گیشه شکست بخورد. البته که بازی‌ها در کمدی «زیرنظر» نسبتا شسته رفته از آب در آمده . البته که درباره زیرنظر ادعایی هم مبنی بر ضدزن بودن این اثر مطرح بود. به هر حال فیلم مجید صالحی با عطاران و امیر جعفری به اوج نهنگ عنبر نرسید و این هم از آن نکاتی‌ست که او را در آستانه یک قمار بزرگ درباره اکران قیف قرار داده است.

هزارپا 

قمار تازه و بزرگ رضا عطاران روی یک عمر آبروی هنری!

اما اکران هزارپا مترادف شد با ساخت زوج موفقی به نام عطاران و عزتی. پرفروش‌ترین و پرتماشاگرترین فیلم دهه نود که یک برگ برنده دیگر هم داشت. ابوالحسن داوودی که از خوب‌های سینمای ماست. حل شدن سارا بهرامی و جواد عزتی در کارکترهایشان هم به کمک داوودی آمد تا عطاران یک کمدی نسبتا خوب را خلق کند. همچنین هزارپا به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران سرشار از‌ انواع شوخی‌های مختلف است و به خوبی در آوردن لبخند به لب مخاطب موفق عمل می‌کند. بخش عمده‌ای از بار شوخی‌های فیلم نیز بر دوش عطاران است که با طنازی خود هر موقعیت را به کمدی‌ترین حالت ممکن اجرا می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ