گوگل: ادعاهای آمازون درباره هوش مصنوعی داستان‌سرایی است!

اقتصاد ایران: گوگل با رد دستورالعمل‌های هوش مصنوعی آمازون، اعلام کرده است که این دستورالعمل‌ها تخیلی هستند و به واقعیت تبدیل نمی‌شوند.

آمازون که قصد دارد در آینده‌ی نزدیک به جمع شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی هوش مصنوعی بپیوندد، برای برجسته‌کردن قابلیت‌های خود به محدودیت‌های هوش مصنوعی گوگل هم اشاره کرده است. این موضوع به‌مذاق گوگل خوش نیامده و اعلام کرده است که این ادعاها داستان‌سرایی بیش نیست.

اخیراً برخی از منابع فاش کردند که آمازون قصد دارد الکسا، دستیار مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود را با قابلیت‌های جدید برای رقابت با مایکروسافت کوپایلوت و چت‌جی‌پی‌تی راه‌اندازی کند. این شرکت گزارش داده است که می‌خواهد محصول جدیدش را مهر‌ماه امسال عرضه کند؛ اگرچه ممکن است برای استفاده از آن به تهیه‌ی اشتراک ماهانه‌ی حداکثر ۱۰ دلاری نیاز باشد.

مقاله‌های مرتبط
  • آمازون هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از ChatGPT می‌سازد
  • آمازون مملؤ از کتاب‌های نوشته‌شده با هوش مصنوعی است

جزئیات کمی از به‌روزرسانی الکسای آمازون و ارائه‌ی آن با قابلیت‌های جدید منتشر شده است؛ اما می‌توان اطمینان داشت که به‌زودی ارائه می‌شود. بر‌‌اساس گزارش‌های منتشر‌شده، این شرکت ظاهراً از دستورالعمل‌های فروش داخلی برای تبلیغات گسترده‌اش در ساخت پردازنده‌های سیلیکونی سفارشی و تراشه‌های هوش مصنوعی به‌عنوان مزیتی مهم درمقایسه‌با رقبای خود از‌جمله مایکروسافت و گوگل استفاده می‌کند.

آمازون از این فرصت برای برجسته‌کردن محدودیت‌های گوگل نیز استفاده و از تعداد مدل‌های اساسی خود به‌عنوان عامل بازدارنده یاد کرده است. گوگل نیز به ادعاهای آمازون واکنش نشان داد. آتل ارلینگسون، سخن‌گوی گوگل، درباره‌ی این موضوع می‌گوید:

خوشحالیم که آن‌ها نگران ما هستند؛ اما این داستان‌ها به واقعیت تبدیل نمی‌شود.

ارلینگسون ادعا می کند که زیرساخت گوگل بهترین عملکرد و چندین مدل هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. او اعلام کرده است که گوگل نه‌تنها بیش از ۱۵۰ مدل اول و سوم و منبع‌باز را از‌طریق Vertex AI ارائه می‌دهد؛ بلکه زیرساخت هوش مصنوعی‌اش از‌نظر هزینه و زمان کار و امنیت بهترین عملکرد را دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ