استان بوشهر نماد همدلی شیعه و سنی/سیره پیامبر راز موفقیت مسلمانان

اقتصاد ایران: بوشهر- اهالی استان بوشهر با پیروی از سیره پیامبر همواره در مسیر وحدت و همدلی حرکت کرده و این استان بهه نمادی از اتحاد و همدلی شیعه و سنی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم استان بوشهر در وحدت و همدلی بین شیعه و سنی زبانزد هستند و نقاط مختلف استان بوشهر صحنه همجواری، دوستی، همراهی و همکاری شیعه و سنی است.

در سالروز رحلت پیامبر اسلامی (ص) مراسم و برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف استان بوشهر با حضور شیعه و سنی برگزار شد و مسلمانان در کنار هم برای پیامبر اسلام اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند.

در جزیره شیف، مراسم رحلت پیامبر گرامی اسلامی با حضور شیعه و سنی برگزار شد و مردم در کنار هم با برگزاری مراسم و آئین‌های سنتی به عزاداری پرداختند.

نیازمند وحدت و انسجام هستیم

امام جمعه اهل سنت استان بوشهر عصر دوشنبه در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اسلام در جزیره شیف بیان کرد: آموزه‌های پیامبر اعظم می‌تواند مسلمانان را در زیر سایه یک امت واحد جمع کند.

درسی که از سیرت پیامبر اسلامی می‌گیریم اتحاد و انسجام است اسماعیل بازدار افزود: درسی که از سیرت پیامبر اسلامی می‌گیریم اتحاد و انسجام است و همه ما باید برای تقویت این اتحاد و همدلی تلاشی ویژه داشته باشیم.

وی بیان کرد: در این عصر و زمان در مقابل استکبار جهانی و در مقابل ظلم رژیم غاصب صهیونیستی که در غزه بیشترین جنایات را مرتکب می‌شود به وحدت و انسجام نیاز داریم.

تلاش دشمن برای تضعیف وحدت مسلمانان

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت اتحاد مسلمانان اظهار کرد: استان بوشهر بوشهر نماد وحدت بین شیعه و سنی است.

این انقلاب باعث وحدت وحدت، همدلی و انسجام هر چه بیشتر برادران و خواهران شیعه و سنی در کشور شده است وی با بیان اینکه این وحدت میان مسلمانان در ایران یادگار امام راحل و مبنای اساسی اسلام است اضافه کرد: دشمنان تلاش زیادی داشته‌اند تا این وحدت را تخریب و تضعیف کنند تا خودشان بر مسلمانان سلطه پیدا کنند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: این انقلاب باعث وحدت وحدت، همدلی و انسجام هر چه بیشتر برادران و خواهران شیعه و سنی در کشور شده است و نماد آن را در جزیره شیف می‌بینیم.

همزمان با ۲۸ صفر مردم عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در استان بوشهر در سالروز وفات پیامبر مهربانی‌ها و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) با حضور در مسجد و حسینیه‌ها، امام‌زاده‌ها و تکایا به عزاداری پرداختند.

یکی از برکات برگزاری مراسم عزاداری سالروز وفات پیامبر اسلام، تقویت وحدت و همدلی بین شیعه و سنی در نقاط مختلف ایران اسلامی است که می‌تواند اثرات بسیار زیادی را داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ