بانوان ایرانی با این رشته‌های ورزشی پولدار می‌شوند

اقتصاد ایران: بانوان ورزشکار ایرانی در سال های اخیر پیشرفت زیادی در ورزش داشته اند؛ اگرچه درآمد بانوان قابل مقایسه با ورزشکاران مرد نیست ولی در این بین رشته هایی هستند که برای بانوان پولساز باشند.

خبرورزشی: بانوان ورزشکار ایرانی در سال های اخیر پیشرفت زیادی در ورزش داشته اند؛ اگرچه درآمد بانوان قابل مقایسه با ورزشکاران مرد نیست ولی در این بین رشته هایی هستند که برای بانوان پولساز باشند.

 از وقتی قراردادهای میلیاردی فوتبالیست ها طی دو دهه اخیر لو رفت و مردم و به ویژه طرفداران این رشته متوجه شدند می توان با ورزشکار شدن یک شب میلیاردر شد، نگاه ها به ورزش تغییر کرد. توجه ویژه به فوتبال و پرطرفدار بودن این رشته باعث شد وقتی حدود ۱۵ سال پیش فاش شد برخی فوتبالیست ها قراردادهای کلان و نجومی می بندند، خانواده های زیادی فرزندان خود را به سمت فوتبالیست شدن سوق دادند اما طولی نکشید تا این ذهنیت در جامعه تقویت شد که فوتبالیست شدن آن هم با قراردادهای میلیاردی کار ساده ای نیست. از طرف دیگر محدودیت های زیادی بر سر راه بانوان برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست مطرح و موفق وجود داشت به همین دلیل در دهه اخیر با توجه به رشد روزافزون ورزش‌های بانوان در سطح جهانی، بانوان ایرانی هم بیشتر از قبل وارد ورزش شدند.

خصوصا اینکه امروزه در دنیا برخی رشته‌های ورزشی هستند که فرصت‌ های حرفه‌ ای و مالی بسیاری را برای ورزشکاران زن فراهم کرده ‌اند. با این حال، همانند هر حوزه‌ای، این ورزش‌ها نیز با محدودیت‌ها و چالش‌هایی مواجه هستند که می‌توانند تأثیرات زیادی بر رشد و توسعه آن‌ها داشته باشند اما دختران ایرانی در سال های گذشته با وجود مشکلات و محدودیت ها هم افتخار کسب کرده اند هم توانسته اند بیش از پیش وارد دنیای ورزش شوند. قطعا در دنیای امروز و با توجه به شرایط اقتصادی، هر ورزشکاری جنبه مالی رشته مورد نظرش را هم می سنجد تا بتواند درآمد مناسبی هم از ورزش داشته باشند. در این گزارش به بررسی پردرآمدترین رشته های ورزشی بانوان که به عنوان ورزش های پولساز ایران هم شناخته می شوند، پرداخته ایم.

پردرآمدترین ورزش ها در ایران برای بانوان

طبیعی است در دنیای ورزش، رشته هایی که از حمایت مالی قوی تر و پوشش رسانه های بیشتری برخوردارند می توانند برای ورزشکاران هم درآمدزایی بیشتری داشته باشند. با توجه به رشد روزافزون فوتسال و فوتبال بانوان در ایران، این رشته‌ ها توانسته ‌اند حمایت مالی و اسپانسرهای بیشتری نسبت به سایر رشته ها جذب کنند. والیبال بانوان در ایران هم یکی از پرطرفدارترین رشته‌هاست و تیم ملی بانوان ایران در مسابقات بین ‌المللی حضور فعالی دارد و جزو ورزش های پولساز در ایران به شمار می رود. بسکتبال بانوان نیز در سال‌ های اخیر رشد قابل توجهی داشته و لیگ‌ های بانوان در حال برگزاری هستند که فرصت‌های مالی خوبی برای ورزشکاران ایجاد کرده‌اند. تکواندو یکی از رشته‌های موفق بانوان ایران در سطح بین‌المللی است و ورزشکاران این رشته معمولاً از حمایت مالی مناسبی برخوردارند. دوومیدانی بانوان نیز به‌ویژه در مسابقات آسیایی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و ورزشکاران موفق این رشته حمایت‌های مالی قابل توجهی دریافت می‌کنند. این رشته‌ها به دلیل پوشش رسانه‌ای بیشتر و همچنین حمایت های دولتی و خصوصی، به‌طور کلی از درآمد بیشتری نسبت به سایر رشته‌های ورزشی برخوردارند و جزو ورزش های پولساز در ایران شناخته می شوند. البته کسب مدال در مسابقات بین المللی هم می تواند روی درآمد ورزشکاران خانم تاثیر زیادی داشته باشد و باعث پیشرفت مالی آنها شود.

این ورزش ها آینده ساز هستند!

ورزش‌های آینده‌دار برای بانوان در ایران شامل رشته‌هایی است که به سرعت در حال رشد هستند و پتانسیل زیادی برای پیشرفت دارند. در واقع رشته های ورزشی که در بالا اشاره شد به همراه ورزش های آبی، کاراته، بدمینتون و سایر ورزش هایی که در حال حاضر دولت از آنها حمایت مالی می کند، بسیار مناسب هستند و آینده دار به شمار می روند. این رشته‌ها به دلیل رشد سریع و پتانسیل بالای جذب اسپانسرها و حمایت‌های دولتی و خصوصی، به عنوان ورزش‌های آینده‌دار برای بانوان در ایران شناخته می‌شوند. همچنین طی سال های گذشته بانوان ایرانی در رشته های جذابی مثل اسکیت بردینگ، صخره‌نوردی، گلف و راگبی حضور پررنگی داشته اند و توانسته اند استعدادهای خود را بیش از پیش نمایان کنند. البته  بسیاری از ورزش‌های بانوان به دلیل کمبود بودجه و حمایت مالی کافی از سوی وزارت ورزش و فدراسیون‌ ها با مشکلات مالی مواجه هستند اما رشته هایی مثل والیبال، بسکتبال، فوتبال، فوتسال و رشته های رزمی شرایط بهتری نسبت به سایر رشته ها دارند. در این بین حتی تفاوت زیاد بین درآمد ورزشکاران مرد و زن هم نتوانسته روی انگیزه و تلاش بانوان ایرانی برای تبدیل شدن به ورزشکار حرفه ای تاثیر بگذارد و ورزش بانوان با وجود بی مهری ها و کم توجهی ها توانسته پیشرفت قابل قبولی داشته باشد.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ