روز رحلت پیامبر (ص) در رأس تمام مظلومیت اهل‌البیت (ع) قرار دارد

اقتصاد ایران: مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: روز رحلت پیامبر (ص) در رأس تمام مصائب و مظلومیت اهل‌البیت (ع) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم عزاداری ایام آخر ماه صفر که در مهدیه مشهد برگزار شد با بیان اینکه روز رحلت پیغمبر اکرم (ص) در رأس تمام مصائب و مظلومیت اهل‌البیت (ع) قرار دارد، اظهار کرد: از روز رحلت پیامبر اکرم (ص) از دنیا رفتند، فتنه بزرگی که موجب ایجاد تمام شهادت‌ها و مظلومیت‌های عزیزان ایشان بود، به وجود آمد و آن سقیفه بنی ساعده بود.

شهادت امام مجتبی (ع) نمایشگر فتنه شوم ثقیفه بنی ساعده است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: رحلت پیامبر اکرم با مظلومیت صدیقه اطهر هماهنگ است، این تقارن شهادت امام مجتبی (ع) با رحلت پیامبر (ص) در حقیقت بیانگر این واقعیت است که آنچه در روز رحلت ایشان به وجود آمد، بالاترین نمادش در مظلومیت عزیزان ایشان را می‌توان در زندگی و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مشاهده کرد.

وی بیان کرد: در حقیقت شهادت امام مجتبی (ع) نمایشگر مولود نامشروعی است که در نتیجه آن سقیفه بنی ساعده رخ داد؛ حادثه تلخ و ناگواری که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) در امت اسلام محقق شد و مسیر رهبری امت را از خط امامت منحرف کرد.

علم الهدی اضافه کرد: در همین راستا به دلیل اینکه نماد جلوه‌گری از نتیجه این حادثه شوم در برابر بینش شیعیان و ارادتمندان جلوه‌گر بشود، شهادت امام مجتبی در روز رحلت پیامبر اکرم رخ داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این حدیث از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند «هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد»، ابراز کرد: شما اگر سرگذشت حضرت نوح را بررسی کنید، می‌بینید که بعد ۹۵۰ سال هدایت مردم و آزار و اذیتی که دید از خداوند متعال درخواست کرد که در روزی کره زمین از این کافرین دیاری را باقی نگذارد و حتی پسر خودش به خداوند ایمان نیاورد، پس چطور پیامبر که در طول ۲۳ سال فتوحات عظیم و مسلمان بسیاری از شام تا یمن داشت، چنین سخنی را بیان کردند.

وی تصریح کرد: از زمان رحلت پیامبر اکرم (ص) تا به امروز ۲۵۰ سال بیشتر طول نکشیده است، در این دو قرن و نیم چنان ظلمی به خاندان و اهل‌بیت (ع) پیامبر (ص) شده است که هر کدام از فرزندان ایشان را به نحوی به شهادت رساندند و مورد ظلم قرار دادند.

علم الهدی وجود امام حسن مجتبی (ع) را نماد این اذیت و ناراحتی پیامبر (ص) خواند و گفت: مظلومیت ایشان در ۱۰ سال پایانی عمرشان فوق‌العاده بود؛ به‌گونه‌ای که در مسجد پیامبر (ص) خطیب بالای منبر به پدرش امیرالمؤمنین (ع) دشنام می‌داد، در کوچه و بازار و افراد جاهل از دوستان ایشان را یا مذل مؤمنین خطاب می‌کردند و در نهایت در خانه نیز سرش را کنار سر قاتلش می‌گذاشت.

مظلومیت امام حسن (ع) بعد از شهادت نیز ادامه داشت

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه این مظلومیت با شهادت امام حسن (ع) تمام نشد، اضافه کرد: مظلومیت ایشان در ستمگری‌های بنی‌امیه و بنی‌عباس تمامیت نداشت، حتی بعد از شهادت ایشان، منصور دوانیقی به فرزندان ایشان هم رحم نکرد تا حدی که آنان را زندانی و شکنجه می‌کرد و فرزندانشان را در مقابل چشمان پدر سر می‌برید.

وی تأکید کرد: علت اینکه شهادت امام مجتبی (س) با رحلت پیامبر (ص) مقارن شده برای این است که نشان‌دهنده سقیفه بنی ساعده باشد که امروز در روز رحلت پیامبر (ص) منها تمام فتنه‌ها در امت اسلام شد؛ شهادت امام حسن (ع) تابلوی عظیم مظلومیت در عزیزان رسول‌الله (ص) بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ