سهم ویندوز ۱۱ در آمار کاربران استیم بالاخره از ۵۰ درصد عبور کرد

اقتصاد ایران: سرانجام پس از مدت‌ها بیش از ۵۰ درصد کاربران استیم از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند.

سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ پس از نزدیک به سه سال در‌دسترس‌بودن و تبلیغات سنگین مایکروسافت، بالاخره توانست به سیستم‌عامل انتخابی بیش از ۵۰ درصد کاربران استیم تبدیل شود و از ویندوز ۱۰ پیشی بگیرد.

براساس آمار منتشر‌شده‌ی استیم، سهم ویندوز ۱۱ در ماه آگوست (مرداد و شهریور) در‌مقایسه‌با گذشته ۳٫۳۶ درصد افزایش یافته و از ۵۰ درصد (به‌طور دقیق ۵۰٫۸۱ درصد) عبور کرده است. با نگاهی به آمار، متوجه می‌شویم که چنین افزایشی به‌‌دلیل مهاجرت کاربران ویندوز ۱۰ به جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت است؛ زیرا ویندوز ۱۰ کاهش سهم ۳٫۲۹ درصدی را تجربه می‌کند.

تعداد کمی از کاربران ویندوز‌های ۸٫۱ و ۷ نیز به ویندوز ۱۱ مهاجرت کرده‌اند. برتری ویندوز ۱۱ به ویندوز ۱۰ در استیم شکننده است و امکان دارد که دوباره ویندوز ۱۰ به سیستم‌عامل غالب تبدیل شود. برای مثال، آمار Statcounte در ماه می (اردیبهشت و خرداد) نشان می‌داد که ویندوز ۱۰ دوباره در حال احیاشدن است.

سهم ویندوز‌های مختلف در بین کاربران استیم به‌تفکیک
Steam

ناگفته نماند که احیای ویندوز ۱۰ با چندین عامل نظیر دشواری یافتن کامیپوتر‌های جدید با سیستم‌عامل قدیمی و سیاست‌های مایکروسافت برای متقاعدکردن کاربران به استفاده از ویندوز ۱۱ در تضاد است. این یعنی برتری ادامه‌دار ویندوز ۱۱ در پلتفرم استیم می‌تواند ادامه‌دار باشد.

مایکروسافت در گذشته اعلام کرده بود که از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ مهر ۱۴۰۴) به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پایان خواهد داد. باتوجه‌به اینکه حدود یک سال تا تاریخ گفته‌شده باقی مانده و هنوز ۴۸٫۶ درصد از کاربران استیم از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، احتمالاً در مدت کوتاهی شاهد مهاجرت گسترده‌ی اکثر این کاربران به ویندوز ۱۱ خواهیم بود.

مقاله‌های مرتبط
  • ویندوز ۱۱ به‌زودی امکان جست‌وجو درون فایل‌های صوتی و ویدیویی را فراهم می‌کند
  • تعداد کاربران ویندوز ۱۰ همچنان در حال افزایش است
  • سهم لینوکس از بازار سیستم‌های عامل به سطحی تاریخی رسید؛ ۴٫۴۴ درصد

درمقابل، سهم MacOS و لینوکس در بین کاربران استیم با کاهش اندکی رو‌به‌رو شده و به‌ترتیب به ۱٫۳۰ و ۱٫۹۲ درصد رسیده است. باتوجه‌به رشد سهم لینوکس در ماه‌های اخیر، کاهش سهم سیستم‌عامل مذکور در بین کاربران استیم کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. شاید در سال آینده سهم لینوکس از بازار سیستم‌‌عامل‌ها به ۵ درصد برسد.

استفاده از پردازنده‌های هشت‌هسته‌ای و شش‌هسته‌ای در بین کاربران استیم به‌ترتیب روند صعودی و نزولی داشته‌ است. گرافیک RTX 4060 (در لپ‌تاپ‌ها) با رشد ۱٫۳۶ درصدی بعد از گرافیک RTX 3060 جایگاه دوم را دراختیار دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ