پیام امام حسن مجتبی (ع) عمل به تکلیف است

اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: پیام امام حسن مجتبی (ع) این است که تکلیف خود را انجام بدهیم و نا امید نشویم و خداوند آن را تکمیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری شامگاه دوشنبه در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ما باید به تشخیص ولایت جلو برویم ضمن اینکه برخی آیات مصداق پیامبر (ص) است، ولی آیاتی مثل ان حزب الله هم الغالبون جایگاه ولایت را مطرح می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: برای مردم جهان اسلام و بشریت امروز مثل روز روشن است که امامین انقلاب اسلامی با اینکه معصوم نیستند، اما تشخیص آنها طی این چهل و شش سال و ماقبل آن صریح‌تر بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: پوتین این موضوع را فهمیده است و می‌گوید که مترجمی گذاشتم تا نظرات مقام معظم رهبری را ترجمه کند.

وی با بیان اینکه خداوند حافظ جایگاه ولایت است، ابراز کرد: امام حسن مجتبی (ع) زمانی که قیام محقق نشد به قعود روی آورد و این تغییر تاکتیک مبارزه است.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اصلی ترین اولویت امامان عنصر مبارزه بوده است، زیرا استراتژیک بنابر هر دوره عوض می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) از صلح با معاویه زمانی که همه نسبت به بدون تعهد شدند، هدف داشت و آن هم این بود که اعتبار معاویه می‌بایست شکسته می‌شد و این موضوع محقق شد و امام ما به تکلیفش عمل کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت اذعان کرد: شرایط و ضوابط هر دو از امامان به نسبت به دوره‌شان و حکام تغییر پیدا می‌کرد و آنان با تشخیص درست در مقابل باطل می‌ایستادند و هر کدام به نسبتی جهاد مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌دادند.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: قاعده خداوند این است که اگر تکلیف انجام خود را انجام دهیم، تکمیلش می‌کند، بنابراین در مکتب ما نا امیدی معنایی ندارد و بزرگترین حربه دشمن این مسأله است تا به نتیجه نرسیم.

وی تصریح کرد: پیام امام حسن مجتبی (ع) این است که تکلیف خود را انجام دهید و نا امید نشوید و خداوند آن را تکمیل می‌کند و ما مصادیقی در دوره معاصر نیز داریم که شهید حسن باقری بر حسب تکلیفش عملیات بیت المقدس را طراحی و به پیروزی رساند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: در قرآن به آیاتی اشاره شده است که باید تلاش کنیم و هدایت می‌شویم، چراکه بالاترین هدایت الهی تفکر است.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: امروز بازار نهی از منکر تعطیل شده است، چون مردم می‌ترسند اثر نداشته باشد و دو نمونه در قرآن آمده است مثل آسیه همسر فرعون که نهی از منکر کرد و نگذاشت آن نوزاد را بکشند و یک نهی از منکر یک امت را نجات داد.

حجت الاسلام ماندگاری عنوان کرد: قاعده قرآنی این است که در مکتب ما شکست معنایی ندارد چون ما مامور به انجام وظیفه ایم و نه کسب نتیجه و امام حسن مجتبی (ع) هم از این امر پیروی کرد و در مقابل تمام توهین‌ها ایستادگی کرد چون تکلیفش انجام دهد.

وی ادامه داد: امام راحل (ره) در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۳ اولین اطلاعیه سیاسی را صادر کرد و یک نفره قیام کرد، حتی برخی اهالی قم خرده گرفتند که نمی‌توان در مقابل رژیم ایستاد ولی او گفت ما مامور هستیم و تکلیف خود را انجام می‌دهیم.

استاد حوزه علمیه قم اذعان کرد: خدا عالم را متفاوت خلق کرده است و امامان و انسان‌ها شرایط مشابه ندارد و خداوند از هر فردی تکلیف خودش را خواسته است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خداوند انقلاب اسلامی، دفاع از حرم و جبهه مقاومت را تکمیل کرده است و ما به زودی نابودی اسرائیل را خواهیم دید و اگر تکلیف انتظار را انجام دهیم، تکمیل خواهیم شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ