پیامبر اکرم(ص) حرمت به زنان و خانواده را در جامعه احیا کرد

اقتصاد ایران: سنندج_ امام جمعه موقت اهل سنت قروه گفت: پیامبر اکرم(ص) با رفتار ‌و کردار خود حرمت به زنان و خانواده را در جامعه احیا کرد و بزرگترین صدقه زندگی را ابراز محبت به خانواده برشمرد.

ماموستا جلال مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیامبر رحمت یک شخصیت بزرگ و کاریزما بودند که در قرآن کریم هم خداوند به معرفی ایشان به عنوان الگوی حسنه و نمونه‌ای والا مقام پرداختند.

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم از لحاظ اخلاق انسانی، شخصیت بزرگ و قابل اقتدا داشتند و داری یک کارآزمایی دینی برجسته در خلق و خوی و روایات منحصر به فرد اخلاقی بودند که منشأ بهترین رفتارها بود.

امام جمعه موقت اهل سنت قروه اظهار کرد: ظهور، بعثت و زندگی ایشان همواره رحمت بود برای همگان و در دوره‌ای که ظلم و ستم و ناعدالتی زیاد بود پیامبر برای اجرای عدل اسلامی و رشد و نهادینه کردن دامپروری در شبه جزیزه عربستان ظهور کرد.

ماموستا مرادی ادامه داد: در دوره‌ای که به زنان و دختران به چشم بد و کالای برای معامله نگاه می‌شد پیامبری به پا خواست که در نهایت احترام با زنان و دختران برخورد می‌کرد و بی‌احترامی و زنده به گور کردن دختران را باطل دانست.

وی یادآور شد: رفتار و کردار حضرت رسول برگرفته از قرآن بود و در جامعه جاهل عربستان حرمت زنان و خانواده را احیا کردند و این در حالی بود که رفتار و کردار ایشان با همسر و دختران خود بیشترین درس اخلاقی بود.

امام جمعه موقت اهل سنت قروه بیان کرد: پیامبر اکرم ۱۴ قرن پیش بزرگترین صدقه زندگی را ابراز محبت به خانواده اعلام کرد.

ماموستا مرادی اظهار کرد: رحم، عاطفه و محبت وافر پیامبر رحمت بر گرفته از خصوصیات بیان شده در قرآن کریم بود و خلق عظیم و صفت والای ایشان دریای وسیع و بی‌کران با گستره زیاد در جامعه بود که اثرات آن امروزه هم بر جوامع انسانی و اسلامی پهن شده است.

وی تصریح کرد: اخلاق جنبه‌های مختلفی دارد، فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، خانوادگی و دینی که تمام آن در اخلاق نبی اکرم که برگرفته از آیات اللهی بود نهفته است.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: رسول اکرم برخورد خوب و بهترین اخلاق و رفتار را برای ورود به بهشت کلید اساسی عنوان کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ