پیامبر اکرم (ص) کامل‌ترین الگوی بشریت است

اقتصاد ایران: کرمانشاه- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) در اخلاق، رفتار فردی و اجتماعی نمونه بود و کسی را نمی‌توان هم سطح ایشان پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری بعد از ظهر دوشنبه در مراسم سالروز عزاداری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: رحلت جان‌سوز پیامبر رحمت و مهربانی بزرگ‌ترین مصیبت برای عالم هستی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: وجود مقدس و نازنین پیامبر اکرم (ص) از ناحیه خداوند متعال برای آن است تا پیام خدای متعال را به بندگانش برساند و وحی الهی را به بندگانش ابلاغ کند.

وی گفت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام مبعوث شده که مسلمانان کتاب خدا را تلاوت کرده و با تزکیه نفس به آن عمل کنند.

غفوری ادامه داد: قرار بر این است که این رسالت پیامبر و دستورات الهی تا قیام قیامت حاکم بر سبک زندگی، فکر و دل بشر باشد لذا با رحلت پیغمبر قرار نیست بشریت به سیره جاهلیت برگردد.

وی افزود: وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام برای انبیا و اولیا در طول تاریخی معرفی شده و خداوند متعال می‌فرماید او الگوی همه بشریت و همه انبیا و اولیا است که در روایات شیعه و سنی هم بیان شده است.

غفوری گفت: پیامبر (ص) اسوه حسنه و الگوی نیکویی است که در عالم هستی نظیر ندارد لذا آدمی باید در زندگی خود را به سیره و سنت پیامبر (ص) نزدیک کند که خداوند بهترین الگوی هستی را آفریده و تربیت کرده است.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: وجود ایشان از نظر اخلاق فردی و اجتماعی الگو و نمونه است که در عالم هستی نظیر آن را پیدا نمی‌کنید؛ خداوند پیامبر را به معراج برد تا صالحان و مؤمنان امتش و همچنین درجات بهشت را ببیند.

غفوری تصریح کرد: هر کس یکبار با پیغمبر نشست و برخاست می‌کرد شیفته شخصیت ایشان می‌شد، ایشان با همه مهربان بود و برای همه احترام قائل بود و در برخورد با دیگران و خانواده نهایت ادب و احترام را رعایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه جامعه ما اخلاق و رفتارش با آنچه پیامبر بوده فاصله دارد، گفت: دلیل آن عدم شناخت و مطالعه آحاد جامعه در رابطه با سیره پیامبر و سایر اولیای الهی است.

غفوری با بیان اینکه ده‌ها جلد کتاب قطور در مورد شخصیت و سیره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام نوشته شده، تأکید کرد: مطالعه آنها به همگان توصیه می‌شود و باید برای آشناشدن جامعه با چنین شخصیتی بیشتر وقت بگذاریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ