جدال بر سر گلشیفته و کیمیا روی آنتن زنده تلویزیون

اقتصاد ایران: «کیمیا علیزاده و گلشیفته فراهانی را ایرانی می‌دانید یا نه؟» این سوال مجری از دو دختر نوجوان است که یک نفر صراحتا می‌گوید بله و دیگری جواب می‌دهد نه. تا حالا چهار قسمت از فصل دوم برنامه «حرف شما» از شبکه امید پخش شده و رویکرد متفاوت آن نسبت به مسائل نوجوان توام با شگفتی است.

برترین‌ها: «کیمیا علیزاده و گلشیفته فراهانی را ایرانی می‌دانید یا نه؟» این سوال مجری از دو دختر نوجوان است که یک نفر صراحتا می‌گوید بله و دیگری جواب می‌دهد نه. تا حالا چهار قسمت از فصل دوم برنامه «حرف شما» از شبکه امید پخش شده و رویکرد متفاوت آن نسبت به مسائل نوجوان توام با شگفتی است. 

مجله تی‌وی‌بان نوشت: اولین قسمت از برنامه با موضوع ثروت پخش شد و حرف‌های مجری، کارشناس و نوجوانان شبیه دیدگاه‌های کلیشه‌ای نبود. گمان کردیم این یک اتفاق است اما حالا و با پخش سه قسمت دیگر از برنامه باور داریم «حرف شما» قرار است در فضایی صریح و به دور از تعارف، دغدغه‌های نوجوانان را واکاوی کند. از این رو است که بدون لکنت صحبت از تتلو، گلشیفته، کیمیا، آنجلینا جولی، پرستو صالحی، همستر کامبت و... می‌شود.

رویکرد «حرف شما» قابل تحسین است؛ چون با همه ایراداتی که می‌توان به ساختار و محتوای آن وارد کرد، برنامه‌ای است که تلاش دارد به دغدغه نوجوانان و راهکار احتمالی برای رسیدن آن‌ها به برخی پاسخ‌ها نزدیک شود. نکته مهم‌تر همانی است که اشاره شد: صحبت صریح؛ ولو اگر با عینک بدبینی نسبت به تلویزیون، گمان کنیم نمایشی یا موقتی است. عجالتا همین که حرف دل خیلی‌ها بیان می‌شود اتفاق خوبی است. مثلا یک نوجوان، رویه آموزش و پرورش را زیر سوال برد که با دانش‌آموز مثل ربات برخورد می‌شود و خبری از یاد دادن مهارت نیست. 

مجری (علی مرادخانی) همراهی خوب برای گسترش بحث است و به‌جای بیان مستقیمِ عقیده خود، نظرات نوجوانان را جویا می‌شود تا بیننده به دریافتی که باید دست ‌یابد. امتیاز مهم دیگر مجری، پرهیز از محافظه‌کاری و ترغیب نوجوانان برای طرح صریح نظرات و بیان نام‌ها و مسائلی است که در چارچوب تلویزیون، ممنوعه هستند. مثلا وقتی یک نوجوان اصرار داشت که بگوید آراستی با زیبایی فرق می‌کند؛ مرادخانی رندانه جواب داد: «اونی که ما می‌گیم خوشگلی، شما می گید آراستگی؟»

جدال بر سر گلشیفته و کیمیا روی آنتن زنده تلویزیون

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ