رنگ‌آمیزی دیوارهای برج تاریخی تهران اصلاح شد

اقتصاد ایران: دیوارهای برج طغرل با اصلاح رنگ‌آمیزی توسط شهرداری به حالت اولیه برگشت.

جماران: دیوارهای برج طغرل با اصلاح رنگ‌آمیزی توسط شهرداری به حالت اولیه برگشت.

بر اساس تصویری که قاسم قنبری راهنمای برج طغرل منتشر کرده است، مطالبه کنشگران میراث‌ فرهنگی نتیجه داده و شهرداری منطقه ۲۰ یکشنبه ۱۱ شهریور رنگ‌آمیزی دیوار برج طغرل را اصلاح‌کرده است.  

در روزهای گذشته یکی از خبرنگاران میراث فرهنگی با انتشاری تصویری مدعی شد دیوارهای برج طغرل به صورت غیراصولی کاشی کاری شده است، این خبر با واکنش فعالان میراث فرهنگی همراه بود وآنها نسبت به کج سلیقگی شهرداری در رنگ آمیزی ناهمگون دیوارهای برج تاریخی متعلق به دوره سلجوقی انتقاد کردند.

رنگ‌آمیزی دیوارهای برج تاریخی تهران اصلاح شد

پیگیری اهالی رسانه و کنشگران میراث‌فرهنگی مسئولان شهرداری را به واکنش واداشت و حمیدرضا صارمی‌، معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران دراینباره اعلام کرد: دیوار مجموعه برج طغرل رنگ‌آمیزی شده نه کاشی‌کاری. به دلیل نوشتن تبلیغات و یادگاری‌ها دیوار برج طغرل تخریب شده بود و شهرداری تصمیم گرفت از رنگ‌آمیزی خاصی در این مکان استفاده کند تا دیگر مطلبی روی این دیوار تاریخی نوشته نشود؛ ضمن اینکه ساختمان برج طغرل در اختیار میراث‌فرهنگی است و نماینده این سازمان در آنجا همواره حضور دارد؛ بنابراین اگر هنگام رنگ‌آمیزی مشکل فنی این بنای تاریخی را تهدید می‌کرد، حتماً شهرداری با ممانعت میراث‌فرهنگی روبه‌رو می‌شد.

رنگ‌آمیزی دیوارهای برج تاریخی تهران اصلاح شد

ادعای صارمی درباره اطلاع میراث‌فرهنگی از این اقدام شهرداری، تأیید و تکذیب نشد؛ اما پس از این اظهارنظر بود که رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها گفت: طرح کاشی با قدمت و نوع این اثر همخوانی ندارد، مکاتباتی در خصوص بازگشت به حالت اولیه این دیوار تاریخی انجام شده و شهرداری نیز در این زمینه اعلام همکاری کرده است.

رنگ‌آمیزی دیوارهای برج تاریخی تهران اصلاح شد

سرانجام روز گذشته با اقدام شهرداری منطقه ۲۰ دیوارهای بیرونی برج  طغرل که البته چندان تاریخی هم نیستند، به حالت اولیه برگشت.

برج طغرل قدیمی ترین بنای تاریخی پابرجای شهر تهران، در شرق آرامگاه ابن بابویه در خیابان ابن بابویه شهرری قرار دارد و از آثار به‌جامانده از دورهٔ سلجوقیان است. این اثر ۱۵ دی ۱۳۱۰ در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ