ترک سیگار ، خطر حمله قلبی و مرگ را به نصف کاهش می‌دهد

اقتصاد ایران: یک گزارش جدید نشان می‌دهد سیگاری‌هایی که پس از تشخیص بیماری قلبی سیگار را ترک می‌کنند، خطر حمله قلبی یا مرگ ناشی از مشکلات قلبی در آنها طی پنج سال آینده تقریباً ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. اما افرادی که فقط تعداد سیگارهای خود را کاهش می‌دهند، کاهش مشابهی در خطر مشاهده نمی‌کنند. متخصصان تاکید دارند که ترک سیگار حتی پس از تشخیص بیماری قلبی نیز می‌تواند بهبود قابل توجهی در سلامت قلبی ایجاد کند.

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که سیگاری‌هایی که بلافاصله پس از تشخیص بیماری قلبی این عادت را ترک می‌کنند، احتمال حمله قلبی یا مرگ در پنج سال آینده تقریباً نصف می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز از مدیسن نت، با این حال، همین مطالعه نشان می‌دهد که کاهش تعداد سیگارها بدون ترک کامل، تأثیری بر کاهش خطر ندارد.

دکتر «ژول مسنیر»، سرپرست این تحقیق از دانشگاه برنارد بیچت کلود پاریس در فرانسه، می‌گوید: «همیشه به بیمارانم توصیه می‌کنم که برای ترک سیگار هیچ وقت زود یا دیر نیست، اما هرچه زودتر این کار را انجام دهند، خطر بیماری‌های قلبی بیشتر کاهش می‌یابد.»

سیگار مدت‌ها است که به عنوان یکی از عوامل مهم خطرزا برای مشکلات قلبی شناخته شده است و بسیاری از بیماران قلبی ممکن است تصور کنند که ترک سیگار برای آنها دیگر فایده‌ای ندارد.

مطالعه جدید که بیش از ۳۲۰۰۰ فرد مبتلا به بیماری قلبی را طی پنج سال بررسی کرده، نشان می‌دهد که این تصور اشتباه است.

حدود سه چهارم از سیگاری‌هایی که بیماری قلبی آنها تشخیص داده شده بود، تصمیم گرفتند در طول یک سال پس از تشخیص سیگار را ترک کنند.

این تحقیق نشان داد که در صورت ترک سیگار، خطر حمله قلبی یا مرگ ناشی از مشکلات قلبی در پنج سال آینده ۴۴ درصد کاهش می‌یابد.

مسنیر همچنین توضیح داد که اولین سال پس از تشخیص بیماری قلبی، زمان حساسی برای ترک سیگار است. در این دوره باید بیماران را تشویق و حمایت کرد تا سیگار را ترک کنند.

اما کسانی که فقط تعداد سیگارهای مصرفی خود را کاهش دادند، هیچ بهبودی در خطرات سلامتی خود مشاهده نکردند.

نویسندگان مطالعه تاکید کردند که حتی بهتر است که اصلاً سیگار نکشید.

در مقایسه با کسانی که هرگز سیگار نکشیده‌اند، به ازای هر سالی که سیگار مصرف شده، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ۸ درصد افزایش می‌یابد. حتی در میان کسانی که سیگار را ترک کرده‌اند، این خطر هرگز به سطح افرادی که هرگز سیگار نکشیده‌اند، نمی‌رسد.

مسنیر در نهایت تاکید کرد که ترک سیگار همیشه تصمیمی هوشمندانه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ