توقف تسلیحات برای اوکراین شرط حزب آلمانی برای تشکیل ائتلاف

اقتصاد ایران: حزب تازه تاسیس صحرا واگنکنشت ( بی اس دابلیو) که در انتخابات ایالتی اخیر موفقیت چشمگیری به دست آورد ضمن تاکید بر شروط جنجالی حزبش برای تشکیل ائتلاف خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین املل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، پس از انتخابات ایالتی در زاکسن و تورینگن، کسب اکثریت دولتی بدون اتحاد صحرا واگنکنشت BSWبرای احزاب ممکن نیست.

اتحاد صحرا واگنکنشت (BSW) بعد از اعلام نتایج این انتخابات اعلام کرد که نمی خواهد به دعوت احتمالی بیورن هوکه، رهبر ایالتی حزب راستگرای "جایگزینی برای آلمان" برای گفتگوهای ائتلافی در تورینگن پاسخ دهد.

امیرا محمد علی، رئیس فدرال اتحاد BSW، صبح روز پس از انتخابات ایالتی در تورینگن و زاکسن در سخنانی اظهار داشت: ما به وضوح ائتلاف با AfD را رد کرده‌ایم، بنابراین منطقی نیست.

وی تاکید کرد: این حزب به عنوان یک شریک ائتلافی گزینه ای نیست زیرا تا حدی راست افراطی است و فاشیست هایی در صفوف خود دارد. تا زمانی که اینطور باشد، برای ما کارساز نخواهد بود.

علاوه بر این، محمد علی در مورد بحث در مورد مشارکت BSW در دولت ایالتی در زاکسن و تورینگن نظر مثبتی داشته و اعلام کرد: ما آماده ورود به بحث هستیم.

وی تاکید کرد: همپوشانی ها و تفاوت هایی با هر یک از شرکای احتمالی در حزب دموکرات مسیحی، سوسیال مسیحی و حزب چپ وجود دارد. برای BSW ضروری است که تغییرات مشخصی در زمینه های آموزش، بهداشت، امنیت داخلی و زیرساخت ایجاد کند.

این مقام ائتلاف BSW تاکید کرد: اگر متوجه نشویم که واقعاً چیزی برای مردم تورینگن یا زاکسن از طریق مشارکت BSW در دولت بهبود خواهد یافت، آن را نیز انجام نخواهیم داد.

محمدعلی همچنین معتقد است که همکاری با حزب سابقش، چپ، امکان پذیر است. وی افزود: ما آن را رد نکرده ایم، برای ما چپ یک حزب دموکراتیک است، ما می توانیم با آنها صحبت کنیم.

با توجه به سیاست خارجی، رئیس اجرایی BSW یک بار دیگر چند شرط را برای حضور حزبش در دولت ایالتی ذکر کرد. وی تاکید کرد: دولت های ایالتی باید از دیپلماسی و راه حل مذاکره برای جنگ در اوکراین حمایت کنند و به وضوح استقرار موشک های میان برد آمریکا در آلمان را رد کنند.

محمد علی همچنین خواستار موضع روشن در مورد تحویل تسلیحات به اوکراین شده و گفت: نگرش انتقادی نسبت به این مسئله نیز یک الزام است.

حزب تازه تاسیس "صحرا واگنکنشت"، در آستانه این انتخابات پارلمانی هم توقف حمایت‌ها از اوکراین و عدم استقرار تسلیحات دوربرد آمریکا در خاک کشورش را شروط تشکیل ائتلاف با دیگر احزاب اعلام کرد.

در ماه ژوئیه، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که تسلیحات دوربرد ایالات متحده آمریکا برای اولین بار از زمان جنگ سرد - از جمله موشک های کروز تاماهاوک - در خاک آلمان مستقر خواهند شد. قرارداد مربوطه قرار است در سال 2026 اجرایی شود. سپس روسیه تهدید کرد که به این استقرار برنامه ریزی شده پاسخ نظامی خواهد داد.

واگنکنشت در مورد مذاکرات احتمالی ائتلافی در ایالات زاکسن، تورینگن و براندنبورگ پس از انتخابات ایالتی در ماه سپتامبر گفت BSW تنها در دولت ایالتی شرکت خواهد کرد که به وضوح طرح های موشکی آمریکا را که خطر جنگ را برای آلمان به شدت افزایش می دهد، رد می کند.

همچنین پس از شکست احزاب ائتلاف دولتی موسوم به چراغ راهنمایی در انتخابات ایالتی در شرق، محمدعلی خواستار برگزاری انتخابات جدید فدرال شد. وی در این باره گفت: به هر حال ما یک سال دیگر یک انتخابات فدرال منظم خواهیم داشت - اگر تغییری زودتر اتفاق بیفتد، از آن استقبال می کنیم. وی افزود: نتایج انتخابات ایالتی سیگنال روشنی برای دولت چراغ راهنمایی است مبنی بر اینکه نارضایتی قابل توجهی در میان مردم وجود دارد.

در انتخابات ایالتی روز گذشته در ایالت شرقی تورینگن و زاکسن برای اولین بار، حزب راستگرای «جایگزینی برای آلمان» یا همان AfD قویترین حزب در یک انتخابات ایالتی (انتخابات پارلمانی) در آلمان شده است. پس از شمارش همه آراء این حزب راستگرای آلمان در تورینگن به 32.8 درصد آراء رسید و اول شد.

بر اساس اطلاعات رسمی، AfD در ایالت زاکسن هم 30.6 درصد آراء را کسب کرد و کمی قبل از حزب دموکرات مسیحی قرار گرفت که با 31.9 درصد قوی ترین حزب شد.

سومین حزب قدرتمند در این انتخابات ائتلاف تازه تاسیس صحرا واگنکنشت BSW است که با 15.8 درصد از چپ جدا شده بود. حزب چپ "بودو راملو"، نخست وزیر فعلی این ایالت هم ، 13.1 درصد آرا را به دست آورد.

در زاکسن هم پس از شمارش همه آرا، BSW با 11.8 درصد سومین حزب قدرتمند شد. به این ترتیب شرکای فعلی در دولت ائتلافی آلمان متشکل از احزاب سوسیال دموکرات، دموکرات مسیحی، سبزها و لیبرال‌ها در این انتخابات متحمل شکست تلخی شدند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ