تعامل بین‌دستگاهی در حوزه قرآنی ضعیف است

اقتصاد ایران: اصفهان- عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی اصفهان گفت: تعامل بین دستگاهی برای ارائه کار فرهنگی و قرآنی ضعیف است.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول میرباقری بعد از ظهر دوشنبه در افتتاحیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی یکی از نیازهایی است که در شرایط فعلی جامعه باید به آن توجه ویژه داشت.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی در جامعه برای تشویق جوانان نسبت به ترویج قرآن بسیار اثرگذار است و می‌تواند جامعه را به سمت جامعه قرآنی پیش ببرد زیرا مقدمه فهم و عمل به قرآن، تلاوت و حفظ و قرائت قرآن است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزاری این مسابقات را تقویت‌کننده مجموعه‌های قرآنی و جذب استعدادها و تشویق جوانان برای آمدن در مسیر قرآن دانست.

وی با بیان اینکه زمانی فرصت‌ها برای کار فرهنگی در شهر قوی‌تر بود، خاطرنشان کرد: باید توجه و تمرکز بر این موضوع صورت گیرد که چقدر برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در دستور کار ما بوده این در حالی است که زیباسازی شهری و نمادهای شهری و فضاهای شهری را می‌توانیم قرآنی کنیم و جایگاه ویژه‌ای برای اهل قرآن و اساتید قرآنی در نظر بگیریم.

میرباقری تأکید کرد: همان‌گونه که یک ورزشکار در سطح جهان جایگاهی به دست می‌آورد و باعث می‌شود اشتیاق نسبت به آن ورزش در میان جوانان افزایش یابد باید برنامه‌ریزی کرد تا در حوزه قرآنی هم این روند طی شود نمونه بارز آن برنامه محفل در ایام ماه مبارک رمضان بود که نمونه‌ای موفق می‌توان از آن یادکرد و دیدیم که می‌توان کار موفق فرهنگی هم انجام داد که مورد استقبال جوانان قرار بگیرد.

وی با انتقاد از اینکه تعامل بین دستگاهی در حوزه قرآنی ضعیف است، گفت: در این حوزه ورود قدرتمندی نداشته‌ایم و مسئولان استانی و کشوری لازم است با مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق و با دغدغه به این حوزه ورود کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ