چطور بسته اینترنت نامحدود همراه اول را فعال کنیم؟

اقتصاد ایران: بسته‌ی اینترنت نامحدود شبانه‌ی همراه اول، یکی از معدود راه‌های کاهش هزینه‌ی اینترنت همراه است. در این مقاله به چگونگی فعال کردن آن می‌پردازیم.

سرعت پایین اینترنت ثابت ADSL و مشکلات گوناگون نشئت‌گرفته از آن و همچنین پوشش‌دهی نامناسب فناوری‌های جدید‌تر دسترسی به اینترنت مانند فیبر نوری، باعث شده است تا طیف گسترده‌ای از مشترکین اینترنت ایران، برای استفاده‌ی روزانه و حتی دانلود‌ و آپلود‌های حجیم خود، راهی به‌جز روی آوردن به اینترنت همراه نداشته باشند.

با اینکه اینترنت همراه ذاتاً‌ هزینه‌ی بیشتری به مصرف‌کننده تحمیل می‌کند، اپراتورهای همراه تا مدتی با ارائه‌ی بسته‌های ترافیک‌ بالا یا نامحدود شبانه با قیمت‌هایی نسبتاً مقرون‌به‌صرفه، مشترکین پرمصرف خود را راضی نگه می‌داشتند.

با اوج گرفتن تورم، قیمت‌های اینترنت ثابت و همراه نیز از موج گرانی در امان نماندند و اپراتور‌ها علاوه بر گران‌تر کردن بسته‌های عادی، به حذف تدریجی بسته‌های پرطرفدار شبانه روی آوردند. به‌عنوان مثال، ایرانسل به‌عنوان یکی از دو اپراتور برتر کشور، درحال‌حاضر هیچ‌گونه بسته‌ی نامحدود یا حجم بالایی به کاربران خود ارائه نمی‌دهد.

از طرف دیگر، بسته‌ نامحدود همراه اول که در ابتدا با قیمت ۱۹٬۹۰۰ تومان (بدون مالیات) به فروش می‌رسید و حداقل ترافیک ۴۵۰ گیگابایت در ماه را تضمین می‌کرد، پس از چندبار حذف شدن و ظاهر شدن، اکنون علاوه بر افزایش قیمت تا ۲۶٬۶۶۰ تومان (بدون مالیات)، سیاست مصرف منصفانه‌ی ۱۰۰ گیگابایتی برایش در نظر گرفته شده است. این یعنی پس از عبور از میزان مصرف منصفانه، سرعت بسته اینترنت نامحدود همراه اول تا حد زیادی (معمولاً تا ۱ مگابایت‌بر‌ثانیه) محدود می‌شود.

با وجود گران‌تر شدن و کاهش ترافیک، همراه اول با بسته‌ی نامحدود شبانه‌ی ۱ تا ۱۱ صبح ماهانه‌ی خود، تنها ارائه‌‌دهنده‌ی این گونه‌ی رو به انقراض از بسته‌های اینترنتی همراه است؛ به همین خاطر، در این مطلب به نحوه‌ی فعال‌سازی بسته‌ی اینترنت نامحدود همراه اول از راه‌های مختلف می‌پردازیم. پیش از خرید بسته‌ی نامحدود همراه اول، پیشنهاد می‌کنیم حتماً نحوه‌ی پیکربندی تنظیمات اینترنت گوشی‌های مختلف از جمله تنظیمات اینترنت همراه اول گوشی شیائومی را یاد بگیرید.

فعال‌سازی بسته‌ی نامحدود همراه اول از طریق کدهای دستوری (USSD)

در سیم‌کارت‌های همراه اول، از کد‌های دستوری یا USSD زیادی می‌توان بهره برد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کد دایورت تلفن ثابت به همراه اول و کدهای فعال‌سازی بسته‌ی اینترنت اشاره کرد؛ برای فعال سازی بسته اینترنت نامحدود همراه اول 1 تا 11 از طریق کد‌های دستوری (USSD) به‌صورت زیر عمل کنید:

  • کد اینترنت نامحدود همراه اول را شماره‌گیری کنید:‌
*100*33#
  • در منوی ظاهرشده، گزینه‌ی ۲ (نامحدود) را انتخاب کنید.
  • در منوی بعدی، گزینه‌ی ۳ (یکماهه) را انتخاب کنید.
شماره‌گیر گوشی و کد دستوری *100*33#
منوی انتخاب نوع بسته‌ی اینترنت محدود یا نامحدود
منوی انتخاب مدت بسته‌ی نامحدود - تنها گزینه ماهانه است
  • در منوی بعدی، گزینه‌ی ۲ (از ۱ بامداد تا ۱۱ صبح، اعمال سیاست مصرف منصفانه برای مصارف بالاتر از ۱۰۰ گیگ) را انتخاب کنید.
  • در منوی بعدی، شماره‌‌ای را که ‌می‌خواهید بسته برای آن فعال شود، وارد کنید یا با انتخاب گزینه‌ی ۱ (خودم) بسته را برای خودتان فعال کنید.
گزینه‌های بسته‌ی نامحدود ماهانه‌ی موجود، تنها گزینه‌ی بسته‌ی نامحدود ۱ بامداد تا ۱۱ صبح
گزینه‌ی فعال کردن بسته برای خود شخص یا وارد کردن یک شماره دیگر

نکته: اگر سیم‌کارت شما اعتباری است، پیش از شماره‌گیری کد دستوری فعال‌سازی بسته‌ی نامحدود شبانه، با خرید شارژ همراه اول از داشتن اعتبار کافی در سیم‌کارت خود مطمئن شوید. همچنین با استفاده از کد انتقال شارژ اعتباری به اعتباری همراه اول هم می‌توانید به اعتبار سیم‌کارت خود اضافه کنید.

در نهایت، اگر به هر دلیلی نتوانستید سیم‌کارت خود را به اندازه‌ی کافی شارژ کنید، گاهی اوقات می‌توان با استفاده از کد اینترنت رایگان همراه اول، بدون پرداخت هزینه از اینترنت استفاده کرد.

فعال‌سازی بسته‌ی نامحدود همراه اول به‌صورت اینترنتی (از طریق همراه من)

علاوه بر استفاده از کدهای دستوری همراه اول، بسته‌ی نامحدود همراه اول را می‌توان به‌صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن همراه من نیز فعال کرد. برای این کار به‌صورت زیر عمل کنید:

  • اگر پیش از این اپلیکیشن همراه من را نصب نکرده‌اید، آن را از طریق یکی از روش‌های زیر روی دستگاه اندرویدی خود دانلود و نصب کنید.

نکته: اگر کاربر آیفون هستید یا از طریق کامپیوتر اقدام به فعال‌سازی بسته می‌کنید و یا علاقه‌ای به نصب دائم اپلیکیشن همراه من روی دستگاه اندرویدی خود ندارید، از نسخه‌ی تحت وب (PWA) این اپلیکیشن استفاده کنید.

  • پس از باز کردن همراه من، روی دکمه‌ی بسته اینترنت بزنید.
  • در تب ماهانه یا همه، به دنبال بسته اینترنت نامحدود ۳۰ روزه (۱ بامداد تا ۱۱ صبح) بگردید.
  • هزینه‌ی بسته را یا از اعتبار خود یا با گزینه‌ی پرداخت مستقیم پرداخت کنید. اگر سیم‌کارت شما دائمی است، می‌توانید هزینه‌ی بسته را روی قبض پرداخت کنید.

فعال‌سازی بسته‌ی نامحدود در اپلیکیشن موبایلی همراه من:

صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن همراه من و هایلایت شدن گزینه‌ی بسته اینترنت
بخش بسته‌های اینترنتی همراه اول و هایلایت شدن بسته‌‌ی یک ماهه نامحدود شبانه
صفحه‌ی پرداخت بسته‌ی اینترنت در اپلیکیشن همراه من

فعال‌سازی بسته‌ی نامحدود در نسخه‌ی وب همراه من:

صفحه‌ی اصلی نسخه‌ی وب اپلیکیشن همراه من و هایلایت شدن گزینه‌ی بسته‌ی اینترنت
بخش انتخاب بسته‌های اینترنتی در همراه من و هایلایت شدن بسته‌ی یک ماهه نامحدود شبانه
منوی پاپ‌آپ تأیید خرید مستقیم بسته‌ی اینترنت در همراه من نسخه‌ی وب
صفحه‌ی پرداخت بسته‌ی اینترنتی در نسخه‌ی وب اپلیکیشن همراه من

نکته: پس از انتخاب روش مستقیم، به صفحه‌ی انتخاب روش پرداخت وارد می‌شوید و می‌توانید با استفاده از کیف پول، درگاه درون برنامه‌ای یا درگاه اینترنتی، بسته‌ی شبانه‌ی نامحدود را خریداری کنید.

اگر قصد تبدیل سیم‌کارت اعتباری خود به دائمی را دارید، پیش‌تر در زومیت درباره‌ی تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول صحبت کرده‌ایم. همچنین اگر با موقعیتی مواجه شدید که گوشی سیم‌کارت شما را تشخیص نمی‌داد، چاره‌ای ندارید جز اینکه با پرداخت هزینه تعویض سیم کارت همراه اول، یک سیم‌کارت جدید دریافت کنید.

فعال‌سازی بسته‌ی اینترنت نامحدود به همین سادگی است که در مقاله گفته شد؛ پس از اینکه این بسته را به هر طریقی فعال کردید، پیش از استفاده از آن از طریق کد استعلام اینترنت همراه اول از فعال شدنش اطمینان حاصل کنید.

اگر اپراتور همراه یا ثابت دیگری را می‌شناسید بسته‌ی اینترنت با حجم بالا یا نامحدود به کاربرانش ارائه می‌دهد، لطفاً آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • قیمت بسته‌ی اینترنت نامحدود شبانه‌ی ۳۰ روزه‌ی همراه اول چقدر است؟

    در تاریخ نگارش این مقاله، قیمت بسته‌ی نامحدود شبانه‌ی همراه اول بدون مالیات ۲۶٬۶۶۰ تومان و با مالیات، ۲۹٬۳۲۶ تومان است.

  • آیا می‌توان در کنار بسته‌ی اینترنت عادی همراه اول، بسته‌ی نامحدود شبانه را نیز فعال کرد؟

    بله، در صورتی که بسته‌ی اینترنت نامحدود شبانه را در کنار بسته‌ی اینترنت عادی همراه اول فعال کنید، مصرف شما بین ساعات ۱ بامداد تا ۱۱ صبح از بسته‌ی نامحدود شبانه و پس از آن از بسته‌ی عادی‌تان خواهد بود.

  • آیا محدودیت سرعت پس از اتمام میزان مصرف منصفانه روی لینک‌های داخلی هم اعمال می‌شود؟

    ظاهراً نه؛ به نظر می‌رسد حتی پس از اتمام ترافیک مصرف منصفانه، می‌توان به لینک‌هایی که در داخل ایران میزبانی می‌شوند با سرعت بالا دسترسی داشت؛ با‌این‌حال، هیچ اطلاعیه‌ی رسمی‌ای از سوی همراه اول وجود ندارد و ممکن است پس از اتمام ترافیک مصرف منصفانه، سرعت اینترنت داخلی شما نیز کاهش یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ