بدرود اگزینوس؟ احتمالاً سامسونگ تمام مدل‌های گلکسی S25 را با پردازنده اسنپدراگون عرضه می‌کند

اقتصاد ایران: براساس ادعای یک منبع کره‌ای، سامسونگ تمام‌ مدل‌های سری گلکسی S25 را با پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 4 عرضه می‌کند.

درحالی‌که انتظار می‌رود سامسونگ در ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۵ (دی و بهمن ۱۴۰۳) خانواده‌ی گوشی‌های گلکسی S25 را معرفی کند، از گوشه‌وکنار اخباری افشا می‌شوند که به‌ حدس‌وگمان‌ها دامن می‌زنند. در تازه‌ترین خبر غیررسمی، یک منبع کره‌ای ادعا می‌کند که هر سه مدل گوشی‌های سری گلکسی S25 سامسونگ به‌طور اختصاصی به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مجهز می‌شوند.

اگر چنین خبری واقعیت داشته باشد، این قدم توسعه‌ای بزرگ در تولید نسل بعدی گوشی سامسونگ خواهد بود، زیرا به‌ غیر از سری گلکسی S23 (با تراشه‌ی اسنپدراگون) و گلکسی اس ۶ (با اگزینوس)، مدت‌ها است که سامسونگ هر سال در نمونه‌های مختلفِ گوشی‌های گلکسی، از اسنپدراگون و اگزینوس باهم استفاده می‌کند.

منبع خبر در ادامه می‌گوید که نسخه‌ی مخصوصی از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 4 برای گلکسی S25 Ultra توسعه می‌یابد؛ بنابراین، گوشی گلکسی S25 و S25 پلاس احتمالاً به نوع معمولی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مجهز می‌شوند.

گفته می‌شود که سامسونگ بهبود عملکرد تراشه‌ی اگزینوس ۲۵۰۰ را نیز ادامه می‌دهد و طبق ادعای منبع مذکور، غول کره‌ای در نظر دارد گلکسی Z Flip 7 یا گلکسی Z Fold 7 را به اگزینوس ۲۵۰۰ مجهز کند؛ گوشی‌هایی که ظاهراً در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۵ میلادی معرفی خواهند شد.

مقاله‌های مرتبط
  • تصاویر لورفته گلکسی S25 اولترا تغییرات طراحی گوشی را نشان می‌دهند
  • صفحه‌نمایش گلکسی S25 اولترا بزرگ‌تر و کم‌حاشیه‌تر می‌شود
  • گلکسی S25 با «تغییرات چشمگیر» تولید می‌شود

سامسونگ تاکنون از تراشه‌ی اگزینوس در گوشی‌های تاشدنی خود استفاده نکرده است. گزارش‌های نادرستی در اوایل سال جاری ادعا داشتند که اگزینوس ۲۴۰۰ در زد فلیپ ۶ به‌ کار می‌رود؛ اما در نهایت این گوشی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی شد.

رقابت بین اگزینوس و اسنپدراگون سال‌ها است که ادامه دارد؛ اگرچه گوشی‌های گلکسی مجهز به اگزینوس، از نظر عملکرد همچنان عقب‌تر از مدل‌های دارای اسنپدراگون قرار می‌گیرند.

در بسیاری از بررسی‌های گلکسی S24 برتری اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بر اگزینوس ۲۴۰۰ اثبات شده است؛ بنابراین، مدل‌هایی که فقط تراشه‌ی اسنپدراگون داشته باشند، قطعاً دل بسیاری از کاربران را در سراسر جهان به‌دست می‌آورند. البته نکته‌ی مثبت گوشی‌های دارای اگزینوس، شارژدهی بهتر آن‌ها در بسیاری از عملکردها عنوان می‌شود.

با توجه به اینکه کوالکام پیش‌تر اعلام کرده بود که تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ گران‌تر از نسل قبلی تمام می‌شود، در صورت درست بودن شایعات مبنی‌بر استفاده از این تراشه در تمام مدل‌های گلکسی اس ۲۵، باید منتظر افزایش قیمت گوشی در مدل‌های آینده‌ی گلکسی سامسونگ باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ