روز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن(ع) مصیبت عظیمی است

اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: روز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت سبط نبی مکرم اسلام امام حسن مجتبی (ع) مصیبت عظیمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی نظری منفرد پیش از ظهر دوشنبه در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر (۲) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که در دفتر آیت الله نوری همدانی برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز داعیه صدیقه کبری و مصیبت عظمی است و در خطبه ۲۳۱ نهج‌البلاغه هم آمده است که پدر و مادرم به قربانت ای رسول خدا، با رفتن شما چیزی از ما گرفته شد که با رفتن دیگران آن چیز گرفته نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امیرالمومنین (ع) فرمودند که ای رسول خدا، اگر امر نکرده بودی که ما صبر کنیم و جزع نکنیم، آنقدر گریه می‌کردم که چشمه اشکم خشک بشود.

وی ادامه داد: پیامبر یک ماه پیش از رحلت‌شان خبر وفات خود را داده بود بطوری که در سلامت کامل برخوردار بودند و گفتند که فراغ نزدیک است.

آیت الله نظری منفرد ابراز کرد: پیامبر در آن جمع آیه‌ای از سوره قصاص را بیان کردند و اصحاب پیامبر وقتی این خبر را شنیدند از ایشان سوالاتی پرسیدند که چه کسی شما را غسل می‌دهد که شخص وارسته‌ای است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: غسل دادن پیامبر توسط امیرالمومنین از نشانه‌های وصایت و جانشینی بوده است و رسم بوده کسی که بر میت نماز اقامه می‌کند، او جانشین خواهد بود.

وی عنوان کرد: از رسول الله پرسیدند که چه کسی بر شما نماز می‌خواند و ایشان پاسخ دادند که خداوند متعال بر من درود می‌فرستد و اهل من اقامه نماز می‌کند بعد هم شما بدون زجه و ناله بر من نماز می‌خوانید.

آیت الله نظری منفرد گفت: آنها از کفن و دفن، فرد اقامه کننده نماز و محل دفن پیامبر سوال کردند ولی از رسول الله نپرسیدند که بعد از ایشان چه کسی متولی امر است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: حضرت زهرا (س) به محمود بن لبید فرمود که پیغمبر در روز غدیر بر کسی عذری باقی نگذاشت و برای همه عیان شد که چه کسی متولی امر خواهد.

وی خاطرنشان کرد: رسول الله (ص) پیش از رحلت‌شان به امیرالمومنین (ع) گفته بودند که پس از وفات چه وقایعی پیش خواهد آمد و حضرت علی (ع) را مامور به صبر کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ