الگوگیری از پیامبر گرامی اسلام (ص) سبب نجات جامعه می شود

اقتصاد ایران: بوشهر- نماینده مردم استان بوشهر و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: الگوگیری از پیامبر گرامی اسلام (ص) سبب نجات جامعه از مشکلات می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر دوشنبه در مراسم دهه آخر ماه صفر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با تسلیت ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر با اشاره اخلاق پیامبر (ص) اظهار داشت: اخلاق و رفتار پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) با مردم بسیار مهربانانه بود.

نماینده مردم استان بوشهر و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رسول خدا (ص) در هنگام سختی‌ها و مشکلات در کنار مردم بود، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) با تمام وجود برای گره‌گشایی از کار مردم تلاش می‌کردند، و در برهه کنونی الگوگیری از ایشان سبب نجات جامعه از مشکلات می‌شود.

وی افزود: کسی که می‌خواهد رهبری جامعه‌ای را عهده‌دار شود و تحول ایجاد کند باید در کنار مردم باشد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز یکی از پرسش‌های کلیدی که برای بسیاری مطرح است؛ رمز و راز موفقیت پیامبر گرامی اسلام (ص) برای ایجاد تحول در جامعه‌ای که در آن جاهلیت مطلق وجود داشت، چه بوده است؟ افزود: دوران جاهلیت دورانی بود که محیط پر از جهل، عداوت، کینه و فرهنگ کشتن یکدیگر در آن حاکم بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: رسول خدا (ع) در طول مدت ۲۳ سال از رسالت خویش با تلاش توانست در جامعه آن روز تحولی شگرف ایجاد کند و فضای جامعه را از یک فضای ضد ارزشی به یک فضای ارزشی تبدیل کند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جامعه زمان پیامبر اسلام (ص) فرهنگ شهادت معنایی نداشت؛ گفت: خاتم‌الانبیاء (ص) فضایی ایجاد کرد که مادر، همسر و خواهر شهید هنگامی که عزیزشان را به اذن خدا به جبهه می‌فرستادند افتخار می‌کردند و می‌گفتند شکرگزار هستیم که شخص رسول خدا (ص) زنده است و برای ما مهم نیست که فرزند یا برادر یا همسرمان شهید شده است؛ آنچه مهم است زنده بودن نبی مکرم اسلام (ص) که نقش هدایتگری را امت عهده‌دار است و آتن حضرت باعث تحول عظیمی در جامعه شد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه مأنوس بودن پیامبر اسلام (ص) با قرآن از ویژگی‌های آن حضرت بود، افزود: این ویژگی باعث شد تا جامعه آن دوران را بر اساس تعالیم قرآن مدیریت کند تا به تحول برسد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: مأنوس بودن با قرآن فضای جهل را به علم و دانش و فضای کینه را به دوستی تبدیل می‌کند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه امیدبخشی به جامعه توسط رسول خدا (ص) از دیگر ویژگی رسول خدا است گفت: یکی از ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی امید دادن به جامعه است و به اعتقاد بنده این اقدام رهبری الگوگیری از شخصیت بزرگ رسول خدا (ص) است.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) با رحمت و محبت با مردم برخورد می‌کردند و اگر کسی دچار مشکلی می‌شد او را نسبت به آینده امیدوار می‌کردند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر در مسیر زندگی با امید به خدا زندگی کنیم بدون شک مورد عنایت حق تعالی قرار خواهیم گرفت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) در بین همه انبیا الهی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد است گفت: الگوگیری از پیامبر گرامی اسلام محمد مصطفی (ص) سبب نجات جامعه از مشکلات می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ