احداث پارکینگ طبقاتی در خیابان‌های پرتردد شهر بوشهر

اقتصاد ایران: بوشهر- رییس شورای شهر بوشهر از آمادگی شهرداری برای خرید یا تهاتر زمین نیروگاه در خیابان امام خمینی به منظور احداث پارکینگ طبقاتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نیک روش صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: رویکرد شورای ششم از ابتدا جبران عقب ماندگی‌ها و مسئله محوری بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: در سه سال فعالیت شورای ششم با همدلی اعضای شورا و شهرداری و همراهی مدیریت ارشد استان، فرماندار و دستگاه‌های اجرایی و نظامی گام‌های خوبی در توسعه و عمران شهری برداشته است.

وی احداث گذر شهید گرد و مرکز تحقیقات و کلنگ زنی پروژه گذر ۲۴ متری غرب تنگک ها از شاخص ترین پروژه‌های دانست که در جهت بهبود عبور و مرور در محلات جنوبی شهر بوشهر اجرایی شده است.

نیک روش با اشاره به کمبود سرانه خدماتی در محلات جنوبی به ویژه تنگک ها بیان کرد: به دلیل حریم ۵ و ۱۰ کیلومتری نیروگاه تا سال ۹۷ که طرح تفصیلی محلات جنوبی به تصویب رسید شاهد ساخت و سازهای اکثر بدون‌مجوز بودیم که در تفکیک زمین‌ها سهم سرانه خدماتی داده نشد و امروز با مشکلات زیادی در زمینه کمبود فضاهای ورزشی، آموزشی، بهداشتی در این مناطق مواجه هستیم.

رئیس شورا از تملک یک زمین ۱۲ هکتاری در محلات تنگک خبر داد و گفت: در فاز اول یک پارک ۴ هکتاری و در فاز دو کاربری‌های بهداشتی، آموزشی و مذهبی در این اراضی دیده شده که کمبود سرانه خدمات تنگک ها تأمین می‌کند و این یک اقدام بسیار خوب برای جبران عقب افتادگی این محلات خواهد بود.

نیک روش حل مشکل ترافیک خیایان امام خمینی را یکی از اولویت‌های شورا دانست و یادآور شد: پیگیرهای متعددی برای تملک زمین ۱۸ هزار متری نیروگاه اتمی که کاربری آن فضای سبز می‌باشد داشتیم و مقرر شد با واگذاری زمین در اراضی جدید شهر بوشهر به نیروگاه این زمین به دولت واگذار و از سوی اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری جهت ایجاد فضای سبز و پارکینگ واگذار شود که با وجود واگذاری زمین به نیروگاه در اراضی جدید شهر بوشهر تا کنون تکلیف زمین خیابان امام خمینی مشخص نشده است.

نیک روش تصریح کرد: شهرداری بوشهر آماده خرید یا تهاتر این زمین جهت احداث پارکینگ طبقاتی در خیابان امام خمینی می‌باشد.

رئیس شورا با اشاره به مشکل شهرسازی ۴۰۰ کوچه شهر بوشهر که از ادوار قبل به شورا و شهرداری رسیده و شهروندان زیادی گرفتار شده‌اند، گفت: پرونده این کوچه‌ها به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده و منتظر تصمیم این کمیسیون و حل مشکل شهروندان بوشهری هستیم.

رئیس شورا در پایان با قدردانی از حمایت استاندار و فرماندار بوشهر گفت: امیدواریم تا پایان شورای ششم شاهد اقدامات خوبی در جهت توسعه و عمران شهر بوشهر باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ