معجزه مرد بدون دست در فینال تیراندازی پارالمپیک!

اقتصاد ایران: باورش هم سخت است در ورزشی که دو دست نقش اصلی را دارند، تیرانداز با کمان آمریکایی با یک پا و بدون دست قهرمان پارالمپیک شد.

ورزش سه: باورش هم سخت است در ورزشی که دو دست نقش اصلی را دارند، تیرانداز با کمان آمریکایی با یک پا و بدون دست قهرمان پارالمپیک شد.

پاریس و رقابت‌های پارالمپیک در فینال تیراندازی با کمان از فاصله 50 متر شاهد تصاویری بود که باورش در مخیله هم نمی‌گنجد. فینال کامپوند و دقایقی قبل از نیمه نهایی آن، شاهد حضور یک پدیده تکرارنشدنی در ورزش بود، مردی که حس خواستن، اراده، بازگشت به زندگی و میل به پیروزی را به هر بیننده‌ای تزریق می‌کرد و همه مردم دنیا را که این فینال را همانند ما ایرانی‌ها از گیرنده‌های تلویزیونی می‌دیدند میخکوب صفحه جادویی کرده بود.

مت استاتزمن؛ کماندار آمریکایی بدون دست و با پا وارد رقابت با کماندارانی شده بود که با دو دست سالم و رکوردهایی بی‌نقص شرایط حضور در المپیک را هم داشتند. کماندار آمریکایی درحالی که کمان سنگین را با پا از زمین جدا می‌کرد با تمرکز بالا و با بازویی که استفاده از آن در حالت عادی سخت است تیر را به سینه می‌کشید و با تمرکز بالا به هدف می‌زد، اهدافی که در مرحله نیمه‌نهایی و فینال با نمره 10، بارها اتفاق افتاد تا حریف او در نیمه‌نهایی که رکورد پارالمپیک با 148 امتیاز داشت را در همین امتیاز به تک تیر طلایی بکشاند.

تک تیری که در رقابت میلی‌متری و نزدیکی آن به خال به نفع پدیده دوست داشتنی آمریکایی‌ها تمام شد تا او در عین ناباوری رکورددار پارالمپیک را از پیش رو بردارد و به مصاف دیگر حریف قدرتمند چینی خود برود.

معجزه مرد بدون دست در فینال تیراندازی پارالمپیک!
پا قوی‌تر از دست. دنیا را این آدم‌های عجیب عوض می‌کنند.

همراهی تماشاگران با او و لبخند زیبای او پس از هدف و لایک دوست داشتنی او با شصت پا به جمعیت، کماندار آمریکایی را محبوب هواداران کرد تا در فینال جمعیت حاضر در محل رقابت، هوادار این مرد با اراده باشند. مردی که قبل از شروع رقابت‌ها در مرحله مقدماتی رو به عکاسان گفته بود:

"از زمانی که خیلی کوچک بودم، به خودم گفتم که می‌خواهم زندگی‌ام سرگرم‌کننده باشد، دوست داشتم بازیگر شوم!"

معجزه مرد بدون دست در فینال تیراندازی پارالمپیک!
در مراسم مدال. استاتزمن متولد شده بدون بازو، با بالا بردن انگشت شست پای خود به سمت راست، برای عکاسان ژست می‌گیرد و همه لبخند می‌زند!

قبل از شروع مرحله مقدماتی موجب تعجب جکی چان نامدار به جهت سنگینی کمان و نحوه برداشتن آن با پای خود شده بود فینال را برابر شین لیانگ آی چینی با ضربات متعدد به سیبل و گرفتن نمره 10شروع کرد. 

هوادارها با او همراه شده بودند و او در عین ناباوری و درحالی که باورش هم سخت بود توانست از 15 تیر خود 14 تای آن را به هدف بزند و با یک نمره 9 با نمره نهایی خیره‌کننده 149 و دو امتیاز اختلاف با رقیب چینی نه تنها قهرمان شود، بلکه رکورد پارالمپیک را هم به نام خود بزند و همهمه عجیبی را در محل برگزاری فینال برپا کند.

معجزه مرد بدون دست در فینال تیراندازی پارالمپیک!
زنبورهای مزاحم تیراندازان در پاریس. البته نه برای استاتزمن.

نبرد به اتمام رسید و حریف چینی که باور نمی‌کرد فینال و طلا را به این رقیب بااراده خود واگذار کرده است، شکار عکسانی شد که لحظه دست دادن او با پای مت استاتزمن بودند، پایانی بی‌نظیر از شبی فراموش‌شدنی از مردی که بدون دست در ورزشی قهرمان شد که دو دست نقش اصلی را در آن دارند، او بدون ابزار و بدون هیچ امیدی شاید روز اول برای این رشته عزم آغاز را سرود، آغازی که پایانش طلای پاراالمپیک بود و پر از درس برای کسانی که برای نرسیدن به هر جایگاهی به دنبال بهانه هستند.

معجزه مرد بدون دست در فینال تیراندازی پارالمپیک!
استازمن عصر امروز پس از نمایشی خیره‌کننده و پر از تعلیق، در رده کامپوند مقابل نفر اول چینی شین لیانگ آی به مدال طلا دست یافت.

این طلا و این لحظه برای وررش پارالمپیک و هدف آن بس است، هیچ چیز نمی‌تواند ما را از هدف‌مان دور کند، این ما هستیم که آینده را می‌سازیم و رقیب ما خود ما است. پارالمپیک و سردمداران آن باید ممنون این شب فراموش‌نشدنی و این نمایش تکرارنشدنی مردی باشند که بدون دست در ورزشی که دو دست در آن نقش اصلی را دارند، طلای المپیک و رکورد آن را به نام زد تا روح المپیک را به تصویر بکشاند.

معجزه مرد بدون دست در فینال تیراندازی پارالمپیک!

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ