تغییرات بزرگ در هزینه‌های درمان؛ پرداخت‌های به ازای خدمت جای خود را به پرداخت‌های فراگیر می‌دهد

اقتصاد ایران: محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از تغییرات جدید در شیوه محاسبه هزینه‌های خدمات سلامت در کشور خبر داد و گفت: "در حال حاضر نظام پرداخت به صورت پرداخت به ازای خدمت است که نیاز به اصلاح دارد. برنامه‌ریزی شده تا پرداخت‌ها به صورت فراگیر یا موردی تغییر یابد."

به گزارش خبرگزاری مهر،ناصحی توضیح داد که طبق برنامه هفتم توسعه، تا امسال حدود ۴۰۰ خدمت به شیوه پرداخت موردی و فراگیر تغییر می‌کند. این تغییرات به مدیریت بهتر هزینه‌های درمانی کمک کرده و به بیماران این امکان را می‌دهد که قیمت واحدی را در بخش‌های دولتی و خصوصی تجربه کنند.

وی افزود: "پرداخت فراگیر برای مراکز درمانی مفید است، زیرا این مراکز می‌توانند هزینه‌های خود را بدون کم‌گذاری از خدمات مدیریت کنند و هزینه‌های باقی‌مانده را برای خود ذخیره کنند."

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین بیان کرد که این تغییر از سال ۹۸ آغاز شده و تا به حال ۳۰ خدمت در آن سال و ۹۰ خدمت تا امسال به شیوه پرداخت فراگیر تغییر یافته است. "برنامه‌ریزی شده است که طی پنج سال آینده، ۵۰۰ خدمت پر تکرار به این شیوه تغییر یابد."

ناصحی اعلام کرد که شورای عالی بیمه آماده است تا این خدمات را برای تصویب به هیأت وزیران ارسال کند و پس از تصویب، به بیمه‌های پایه و تکمیلی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود که این اصلاحات می‌تواند به کاهش هزینه‌های اضافی و القایی که در پرونده‌های بیماران مشاهده می‌شود، کمک کند و منابع سلامت را به درستی ذخیره کند. "هفته آینده، موارد ضروری برای اجرای این قانون در شورای عالی بیمه سلامت بررسی می‌شود و تا پایان مهلت قانونی، این موضوع به طور قطعی اصلاح خواهد شد."

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ