اولین وسیله نقلیه ریلی هیدروژنی و برقی راه‌اندازی شد

اقتصاد ایران: عصر خودرو- اولین وسیله نقلیه ریلی در نوع خود، نیروی پیشران هیدروژنی و نیروی باتری را برای عملیاتی بدون آلایندگی ترکیب می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت استدلر(Stadler) سازنده وسایل نقلیه ریلی، به تازگی مدل RS ZERO خود را معرفی کرده است، مدلی که دارای محرک هیدروژنی و باتری برای عملکرد بدون انتشار کربن دی اکسید است.

وسیله نقلیه RS ZERO نیروی هیدروژنی و الکتریکی را برای عملکردی بدون آلایندگی ترکیب می‌کند.

این مدل جدید که قرار است جانشین رجیو-شاتل(Regio-Shuttle) شود، امکان انتخاب بین دو فناوری پیشران سازگار با محیط زیست، یعنی هیدروژن و باتری را ارائه می‌دهد.

رجیو شاتل برای 28 سال یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه در حمل و نقل ریلی آلمان بوده است و هم اکنون حدود 500 دستگاه از آن در سراسر آلمان و جمهوری چک در حال فعالیت است.

شرکت استدلر اکنون این فناوری قابل اعتماد را با ترکیب سیستم‌های پیشران پیشرفته و سازگار با محیط زیست تقویت کرده است.

این شرکت می‌گوید هدف RS ZERO تعیین استانداردهایی برای حمل و نقل ریلی سازگار با محیط زیست و معرفی یک ویژگی منحصر به فرد در این صنعت است.

راه حل بدون انتشار CO2 برای خطوط راه آهن غیر برقی

در آلمان 38 درصد خطوط راه آهن برقی نیستند و این رقم در سراسر اروپا به 43 درصد می‌رسد. برای تقویت حمل و نقل ریلی نیز بسیاری از خطوط قدیمی و غیر برقی باید بازسازی شوند. ترن RS ZERO با پیشران الکتریکی و هیدروژنی خود راه حلی برای عملکرد بدون انتشار CO2 در این مسیرها ارائه می‌دهد.

پیتر اسپولر، رئیس هیئت مدیره شرکت استدلر می‌گوید: رجیو شاتل بخش مهمی از تاریخ ماست. ما آخرین نمونه آن را 11 سال پیش به مشتری تحویل دادیم. اکنون من خوشحالم که فصل جدیدی را در این داستان با RS ZERO آغاز می‌کنیم که به ما امکان می‌دهد رهبری فناوری خود را در زمینه فناوری‌های پیشران جایگزین گسترش دهیم.

گفتنی است که هر کدام از نمونه‌های این وسیله نقلیه جدید را می‌توان متناسب با شرایط هر شبکه ریلی تنظیم کرد. مدل RS ZERO با طراحی سبک وزن و 18 تنی خود برای خدمات مقرون به صرفه در مسیرهای فرعی با ترافیک کمتر مناسب است.

دسترسی بالا و صندلی‌های زیاد برای مسافران

مدل RS ZERO در واحدهای یک واگنی و دو واگنی عرضه می‌شود که بین 70 تا 150 مسافر را در خود جای می‌دهد. ضمن اینکه ویژگی‌های اضافی شامل فضاهایی برای قرارگیری دوچرخه‌ها، صندلی‌های چرخدار و چمدان‌های حجیم و همچنین فضای استراحت، صندلی‌های استاندارد و خصوصی و سرویس بهداشتی در آن در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این، این شرکت امیدوار است که RS ZERO آغاز دوره جدیدی در حمل و نقل ریلی منطقه‌ای باشد و شرکت‌های حمل و نقل را با راه حل پایدار خود برای سفرهای محلی به سمت آینده‌ای بدون انتشار کربن دی اکسید سوق دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ