پوتین: غرب، اوکراین را سلاحی در مبارزه با روسیه می‌داند

اقتصاد ایران: رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: غرب اوکراین را سلاحی در مبارزه با روسیه می‌داند. مسکو کاملا از این موضوع آگاه است و به عملیات ویژه خود برای تضمین امنیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با روزنامه مغولی« اونودور» (Onoodor) به تشریح ریشه های تاریخی که بر اوضاعجاری در اوکراین تأثیر گذاشته است، پرداخت.

رئیس جمهور روسیه در این خصوص گفت: طیف وسیعی از عوامل خارجی و داخلی بر وضعیت فعلی اوکراین تأثیر گذاشته است.

پوتین ادامه داد: پیامدهای تصمیمات سران شوروی (سابق) در مسائل ملی و سرزمینی نقش منفی در آن ایفا کرد.

رئیس جمهور به یاد می آورد: در سال ۱۹۵۴، نیکیتا خروشچف با دادن کریمه به اوکراین که بخشی از RSFSR [جمهوری سوسیالیستی فدراتیو شوروی روسیه] بود، هدیه سخاوتمندانه ای به اوکراین داد.

پوتین اضافه کرد که فرایند ایجاد خود اوکراین بلافاصله پس از انقلاب ۱۹۱۷ آغاز شد، زمانی که نهادهای شبه دولتی ناپایدار و کوتاه مدت بدون مرزهای مشخص در آن قلمرو ظهور کردند.

این مقام روسیه تصریح کرد: بعدها، بر اساس ضرورت، مرزهای جمهوری‌ های تشکیل‌ دهنده اتحاد جماهیر شوروی به طور تصادفی مشخص شد. بنابراین، دونباس صنعتی که عمدتا روس‌ ها در آن ساکن بودند، به اوکراین واگذار شد.

پوتین افزود: درست قبل و بعد از جنگ بزرگ میهنی، جوزف استالین برخی از سرزمین‌ هایی را که قبلا به لهستان، رومانی و مجارستان تعلق داشتند در اوکراین به‌ عنوان بخشی جدا نشدنی از اتحاد جماهیر شوروی در نظر گرفت. باید درک کرد که سران شوروی (سابق) تحت واقعیت های ژئوپلیتیکی زمان خود عمل می کردند و اصلا انتظار نداشتند که اتحاد جماهیر شوروی وجود نداشته باشد و امتداد مرزهای اداری داخلی ترسیم شده به طور مصنوعی از بین برود. بنابراین، بدون شک، تحولات کنونی دارای ریشه های تاریخی است.

ولادیمیر پوتین گفت: سال ها میلیون ها غیرنظامی در دونباس مورد نسل کشی قرار گرفتند. نفرت از همه چیز روسی به ایدئولوژی رسمی اوکراین تبدیل شده است. غرب اوکراین را سلاحی در مبارزه با روسیه می‌داند. مسکو کاملا از این موضوع آگاه است و به عملیات ویژه خود برای تضمین امنیت خود ادامه خواهد داد. تراژدی اوکراین در سیاست‌ های ضدروسی غرب است که اوکراین را به ابزاری برای چانه‌ زنی برای جاه‌ طلبی‌ های ژئوپلیتیکی آن تبدیل کرده است. غرب برای دهه ها به دنبال کنترل اوکراین بود و از سازمان های ملی گرا و ضدروسی حمایت مالی می کند. در سال ۲۰۱۴، آمریکایی ها و متحدانشان یک کودتای مسلحانه را در اوکراین ترتیب دادند که گروه های نئونازی نقش اصلی را ایفا کردند و متعاقبا بر سیاست های دولتی این کشور تاثیر گذاشتند. امروز ما شاهد نتیجه اجتناب ناپذیر راهبرد مخرب غرب در اوکراین هستیم.

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: غرب با وجود ارائه منطقی دیدگاه روسیه در مورد مسائل جاری جهانی، موانعی را برای خبرنگاران و رسانه های روسی ایجاد می کند. کارزار آشکار آزار و اذیت خبرنگاران روسی در تلاش برای سرکوب حقیقت راه اندازی شده است. رسانه ها در روسیه آزاد هستند، همانطور که قانون اساسی کاملا تضمین می کند. مقامات آماده تعامل سازنده با همه، صرف نظر از سیاست های تحریریه شان هستند. توازن بین آزادی مطبوعات و امنیت ملی حفظ خواهد شد، مشروط بر اینکه خبرنگاران خارجی معتبر در روسیه قوانین این کشور را رعایت کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ