ابهام بزرگ تیم ملی؛ چرا شجاع نه و چرا رامین آری؟

اقتصاد ایران: لیست جدید تیم ملی هم مثل سایر لیست‌های تیم ملی سوالاتی را نزد علاقمندان به فوتبال ایجاد کرده است.

فوتبالی: لیست جدید تیم ملی هم مثل سایر لیست‌های تیم ملی سوالاتی را نزد علاقمندان به فوتبال ایجاد کرده است.

فهرست جدید تیم ملی ایران برای دو بازی مقابل تیم‌های ملی قرقیزستان و امارات پس از پایان مسابقات هفته سوم لیگ برتر اعلام شد. این دو مسابقه اولین مسابقات تیم ملی در مرحله آخر مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 است که در روزهای 15 و 20 شهریور برگزار خواهد شد.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران امروز در جریان تمرین تیم ملی درباره لیست اخیرش یک توضیح کلی داد و گفت: «بر اساس آمادگی بازیکنان و سه شاخصه‌ای که داشتیم، بازیکنان را انتخاب کردیم. یک، بازیکنانی را انتخاب کردیم که به افکار تاکتیکی‌مان بخورند. دو، مرحله نهایی جام جهانی خیلی مهم است و سه، تغییرات و شیب ملایم را لحاظ کردیم. این سه شاخصه و نوع تیم‌هایی که با آن‌ها بازی داریم را در نظر گرفتیم.»

یکی از موضوعاتی که در لیست اخیر توجه فوتبالدوستان ایرانی را به خودش جلب کرده است غیبت نام چند بازیکن قدیمی و باتجربه است. در این لیست نام رامین رضاییان، روزبه چشمی، کریم انصاری‌فرد و احسان حاج صفی دیده نمی‌شود.

درباره دو نفر آخر در بین این 4 نفر یعنی حاج صفی و انصاری‌فرد اعتراض زیادی از سوی فوتبالدوستان دیده نشده است. هر چند هر دو نفر در جام ملت‌های آسیا 2023 برای تیم ملی بازی کردند. اما درباره دو نفر اول یعنی رضاییان و چشمی سوالات زیادی مطرح شده است.

به نظر می‌رسد دلیل عدم دعوت از آنها سومین شاخصه‌ای باشد که امروز قلعه‌نویی از آن حرف زده است. یعنی آنها در پروسه تغییرات و شیب ملایم قرار گرفته‌اند و احتمالا کم کم باید از تیم ملی کنار بروند. اما مساله این است که به نظر می‌رسد درباره 

آنها کم‌لطفی شده است و شاید آنها هنوز دو سه سال دیگر می‌توانند برای تیم ملی خوب کار کنند.

مورد رامین رضاییان البته حساس‌تر است. او اگر چه 34 سال را پشت سر گذاشته اما هنوز هم کیفیت بالای خودش را حفظ کرده است و در استقلال و تیم ملی بازیکن بدون جانشینی به نظر می‌رسد. خیلی روشن است که مدافعان راستی که به تیم ملی دعوت شده‌‌اند حتی به رامین نزدیک هم نیستند.

این در حالی است که فوتبالدوستان ایرانی این سوال را مطرح می‌کنند که چرا این شیبِ ملایم تغییرات شامل بازیکنی مثل شجاع خلیل‌زاده نمی‌شود که هم سن و سال بیشتری نسبت به رامین دارد و هم بازیکنان جوان و آینده‌‌داری در پست او داریم.

به هر حال یکی از پایه‌های تغییر نسل در تیم ملی، داشتن نیروی انسانی جانشین است. اما ظاهرا در این مورد هم مسائلی مثل سلیقه شخصی موثر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ