نیکلاس ویندینگ رفن به سینما بازگشت

اقتصاد ایران: نیکلاس ویندینگ رفن در حال آماده شدن است تا با ساخت فیلمی در توکیو به پرده بزرگ نمایش بازگردد.

مهر: نیکلاس ویندینگ رفن در حال آماده شدن است تا با ساخت فیلمی در توکیو به پرده بزرگ نمایش بازگردد.

به نقل از ورایتی، نیکلاس ویندینگ رفن پس از ساخت چند سریال کوتاه برای استریمرها، در حال بازگشت به دنیای سینماست. رفن گفت برای فیلمبرداری فیلم بعدی خود در توکیو آماده می‌شود و این فیلم به زبان‌های انگلیسی و ژاپنی ساخته خواهد شد. این فیلم اولین فیلم بلند او پس از «شیطان نئونی» در سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

این فیلمساز دانمارکی که بزرگ شده نیویورک است، اولین بار در سال ۱۹۹۶ برای اولین نمایش جهانی فیلم کوتاه خود «زیبایی گناه نیست» و اولین فیلم بلندش «موادفروش» که امسال در بخش کلاسیک‌های ونیز جای دارد، در جشنواره فیلم ونیز حضور یافت.

در حالی که او چندین سال پیش مدعی شد «سینما مرده است»، اکنون باور دارد که بازگشت به فیلمسازی در شرایط کنونی یک اقدام متمردانه است.

وی در مصاحبه با ورایتی گفت: زمان بسیار جالبی برای ساختن فیلم است، زیرا شرایط بسیار آشفته است. بنابراین بازگشت به گذشته و ساختن دوباره یک فیلم سینمایی نه اینکه شبیه شروعی دوباره باشد، اما با همه تغییراتی که در جوامع ما در ۵ سال گذشته رخ داده است و با تغییرات فن‌آوری، تقریباً کار درستی به نظر می‌رسد.

وی افزود که فیلم بلند هنوز هم مادر همه رسانه‌ها است و تاکید کرد که مشتاق است این روند را دوباره تجربه کند.

وی عنوان کرد که فیلم جدیدش تامین مالی شده و سال آینده فیلمبرداری خواهد شد. رفن که طرح داستان فیلمش را پنهان نگاه داشت گفت داستان این فیلم غیراقتباسی است و درخشش و خشونت زیادی خواهد داشت.

وی مطرح کرد: فکر می‌کنم فرار از هویت خودپسندانه‌ام در خلاقیت، برایم سخت است. بنابراین من همیشه همان خواهم بود.

این کارگردان اظهار کرد که فیلم جدیدش مضامین و شخصیت‌هایی دارد که به نوعی یادآور آخرین فیلم‌های بلند وی «فقط خدا می‌بخشد» و «شیطان نئونی» هستند. هر دوی این فیلم‌ها به یک اندازه شیک و گرافیکی بودند و در جشنواره فیلم کن سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ سر و صدایی ایجاد کردند.

رفن همچنین در حال کار روی ۲ پروژه دیگر است که یکی از آنها به بازی کامپیوتری مرتبط است. وی در این باره گفت که بسیار مجذوب امکاناتی است که فن‌آوری می‌تواند ارایه کند و افزود: این تنها شکل هنری است که با امکانات خلاقانه به تکامل خود ادامه می‌دهد.

این کارگردان در تایید حرف‌هایش این سوال را مطرح کرد که اگر برادران لومیر، به جای فیلم، ابتدا بازی‌های رایانه‌ای را اختراع می‌کردند، جهان چه شکلی بود؟

نیکلاس ویندینگ رفن با اشاره به فیلم «موادفروش» و فیلم کوتاه «زیبایی گناه نیست» خود در ونیز بیان کرد: تجربه عجیبی است، اینکه گذشته شما به این شکل مطرح شود.

وی تاکید کرد که هر عنوان فیلمش نمادی از آینده و گذشته اوست.

فیلم «زیبایی گناه نیست» که با حمایت ام‎وی آگوستا برند موتورسیکلت ایتالیا ساخته شده، اولین فیلم تبلیغاتی است که در جشنواره فیلم ونیز در بخش رسمی به نمایش درآمده است.

با یادآوری این امر وی گفت از این به بعد، هر تبلیغاتی سعی می‌کند به ونیز راه پیدا کند و افزود خوشحال است که به راه‌اندازی این تفکر کمک کرد، زیرا نمایش آثاری درباره برندها فرصتی برای آینده فیلمسازان است.

رفن که امکان کارگردانی فیلم کوتاه ام وی آگوستا با تمام امکانات به وی اعطا شد، پیش از آن کارگردانی فیلم کوتاه «لمس خام» را برای خانه مد پرادا بر عهده داشت. وی گفت هیچ تفاوتی بین ساخت یک فیلم ۸ دقیقه‌ای و یک فیلم بلند ۲ ساعته نمی‌بیند.

این کارگردان اظهار کرد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از نزدیک دنبال می‌کند و آن را بزرگترین نمایش واقعیت جهان خواند و با کنایه گفت: فقط منتظر پایان فصل هستیم!

وی در پایان یادآور شد: وقتی همه سیاستمداران دنیا را به گند کشیده‌اند و جنگ و نابرابری زیادی ایجاد کرده‌اند که در نهایت بشریت را نابود می‌کند، عملکرد هنرمندان این است که سعی کنند تا این جهان کمی قابل تحمل‌تر شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ