رحلت پیامبر اکرم(ص) بزرگترین مصیبت مسلمانان است

اقتصاد ایران: فومن- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: رحلت پیامبر اکرم(ص) بزرگترین مصیبت مسلمانان و بشریت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه یکشنبه در مراسم شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که در مسجد جامع شهر فومن برگزار شد، اظهار کرد: رحلت پیامبر اکرم (ص) بزرگ‌ترین مصیبت در میان همه مسلمانان و بشریت است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه خداوند بشر را با همه امکانات خلق کرد تا در زمینه‌های اخلاقی، معنوی و… متحول شود، تصریح کرد: انبیای الهی آمدند تا بشر را از عالم حسی به عالم عقلی برسانند.

وی با بیان اینکه خداوند برای هدایت انسان چیزی کم نگذاشته است، اضافه کرد: مشکلی که انسان‌ها با آن مواجه هستند آن غباری است که بر روی فطرت قرار گرفته شده است و باید شکرگزار نعمت‌های الهی باشیم.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه حدود ۳۰۰ آیه در رابطه با تفکر و تعقل آمده است، افزود: آیات و احکام الهی باید به بشر بیشتر معرفی شود.

وی تصریح کرد: انبیا آمدند تا مسیر را هموار کنند و اگر راه هموار شود انسان به راحتی مسیر را طی می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در زمان پیامبر اکرم (ص) ایشان را خیلی اذیت کردند و هیچ پیامبری را به مانند رسول اکرم (ص) اذیت و آزار ندادند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) برای نشر رحمت در کل جامعه بشری آمد و ادب بر نفس، ادب بر دیگران و ادب نسبت به خدا را پیامبر اکرم (ص) به بشریت یاد داد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب زندگی در اختیار بشر قرار گرفت و بشر با استفاده از آن باید به تعالی برسد، اضافه کرد: دارایی همراه انسان ارزشمند است و باعث دانایی می‌شود.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) با اخلاق نیک خود و بر پایه رحمت الهی مردم را با نرم‌خویی جذب می‌کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را باید قدر بدانیم، اظهار کرد: استفاده از نیروهای شایسته، معتقد و متخصص در امور کشور بسیار ضرورت دارد که سبب انسجام ملی می‌شود.

وی تصریح کرد: هزینه‌های بسیاری برای نعمت انقلاب اسلامی پرداخت شده و نظام اسلامی به برکت خون شهدا امروزه به یکی از قدرت‌های جهانی تبدیل شده است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه اسلام رحمانی باید در کنار مقاومت قرار بگیرد، گفت: اگر می‌خواهیم اسلام در دنیا منتشر شود نباید برای جبهه مقاومت کم بگذاریم.

وی با بیان اینکه قرآن دارای دو ولایت یعنی ولایت الله و دیگری ولایت شیطان است، تصریح کرد: برای قرار گرفتن زیر ولایت‌الله که زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم می‌کند باید خود را ملتزم به اسلام نمائیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: دین نباید لقلقه زبان شود و اگر این چنین شد اولیای خدا بر سر نیزه می‌روند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ