گلایه مردم لامرد فارس از قطعی مکرر برق در گرمای بیش از ۵۰ درجه

اقتصاد ایران: لامرد- شهرستان لامرد از نقاط گرمسیر در استان فارس است که قطعی‌های مکرر برق در تابستان گلایه جدی مردم شهرستان را موجب شده و حداقل توقع آنان اعلام جدول زمان بندی خاموشی است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: محمود صابری زاده: قطعی پی در پی برق در شهرستان لامرد فارس و در گرمای بالای ۵۰ درجه باعث نگرانی شدید مردم شهرستان شده است.

قطعی مکرر برق باعث سوختن وسایل برقی مردم و اختلال در برنامه ریزی روزانه شهروندان این منطقه شده است.

قطعی برق در لامرد به درمانگاه و بیمارستان هم رسیده است.

این موضوع سبب شده امام جمعه لامرد نیز در هفته‌های متمادی در پشت تریبون نمازجمعه بر رفع مشکل برق در این شهرستان تاکید کند و از مسؤولان استانی و شهرستانی، اهتمام جدی تر برای رفع مشکل را بخواهد.

گلایه مردم لامرد فارس از قطعی مکرر برق در گرمای بیش از ۵۰ درجه

قطع برق مردم لامرد و مهر را جان به لب کرده است

سیدموسی موسوی نماینده مردم لامرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: متأسفانه مردم شهرستان‌های لامرد و مهر همانند سایر شهرستان‌ها در طول شبانه‌روز شاهد خاموشی هستند، در حالی که دمای این دو شهرستان به ۵۳ درجه می‌رسد.

وی ادامه داد: موضوع جلوگیری از قطع برق شهرستان‌های مهر و لامرد را در نشست‌های مختلف با وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت توانیر کشور و مدیر شرکت توزیع برق فارس مطرح کردم و پذیرفتند حداقل میزان قطعی برق را تا ۵۰ درصد کاهش دهند. اما علی‌رغم تمامی پیگیری‌های صورت‌گرفته، هنوز این قول عملی نشده و مردم در دمای بالای هوا جان به لب شده‌اند.

نگرانی‌های مردم در موضوع برق را درک می‌کنیم

برای بررسی بیشتر موضوع به سراغ احمد خضری فرماندار لامرد رفتیم.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: علی رغم تمامی پی گیری ها در سطح شهرستان، استان و مرکز به نتیجه مطلوب نرسیدیم. نگرانی‌های مردم را درک می‌کنم و بنده از مردم لامرد بابت کاستی‌ها عذرخواهی می‌کنم.

گلایه مردم لامرد فارس از قطعی مکرر برق در گرمای بیش از ۵۰ درجه

مشکل از سمت شرکت‌های تولید برق و کم شدن سهم و ناترازی است

شرکت توزیع برق شهرستان لامرد از مهمترین دستگاه‌هایی است که در این موضوع تیغ انتقاد به سمت آن است.

مجتبی شیری مدیر اداره توزیع برق شهرستان لامرد درباره شرایط پیش آمده به خبرنگار مهر گفت: مشکل اصلی از سمت شرکت‌های تولید و کم شدن سهم و ناترازی به وجود آمده بین مصرف و تولید است.

وی افزود: شرکت توزیع وظیفه توزیع انرژی برق به مشترکین یا به زبان ساده همان برق تولید شده و انتقال دهنده از شرکت‌های تولید کننده برق به مردم است.

شیری تصریح کرد: خاموشی‌های لامرد و مهر با پیگیری‌های مسئولین شهرستان به ۵٠ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیریت برق شهرستان گفت: برخی خاموشی‌ها اضطراری است که جهت پایداری و جلوگیری از فروپاشی شبکه در ایستگاه‌ها و خطوط انتقال توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای به صورت اضطراری و شرایط خاص و لحظه‌ای اعمال می‌شود.

وی گفت: دسته سوم خاموشی‌هایی است که در اثر اتفاقات و حوادث در شبکه توزیع به وجود می‌آید که همکاران ما در گروه‌های اتفاقات همانطور که می‌بینید به صورت شبانه روزی مشغول رفع مشکل هستند تا مدت خاموشی‌ها به حداقل برسد.

شیری با بیان اینکه همه مسئولین شهر پای کار هستند و تا حد امکان صدای مردم این شهرستان را به مراجع بالاتر رساندند و تلاش‌های وافری در این زمینه انجام شده است، ادامه داد: به جهت شرایط ملی و چالش به وجود آمده در صنعت برق جا دارد کمک کنیم و همه ما در این شرایط نیازمند کمک به یکدیگر هستیم تا این بحران را پشت سر گذاریم.

گلایه مردم لامرد فارس از قطعی مکرر برق در گرمای بیش از ۵۰ درجه

رشد ۸ درصدی برق در شهرستان لامرد

وی در ادامه گفت: مدیریت اضطراری بار بدون برنامه است و برای اینکه شبکه به حالت فروپاشی نرود از سمت دیسپاچینگ ملی به دلیل رینگ بودن شبکه بار بعضی نقاط قطع می‌شود.

وی افزود: این مهم متغیر و مربوط به دما و مصرف است و ناخواسته به وجود می‌آید و جدول خاموشی عملاً وجود ندارد.

وی بر رعایت الگوی مصرف برق همچون گذشته تاکید کرد و گفت: در بخش کشاورزی و صنایع و اداری قانون تکالیفی را مشخص کرده است و در بخش تجاری و خانگی، مهم رعایت اصلاح الگوی مصرف است که متأسفانه به دلیل رشد ۸ درصدی در زمینه مصرف برق نیاز به رعایت بیشتر مردم در این دو بخش خانگی و تجاری است.

شیری با بیان اینکه مشکل خاموشی‌ها از سمت شهرستان نیست مربوط به مدیریت اضطراری بار و شبکه سراسری است که کل کشور خاموشی داریم افزود: ظرفیت لامرد در پیک بار ۱۹۹ مگاوات است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ