عزاداری امت رسول الله در دیار علویان

اقتصاد ایران: ساری- دیار علویان همزمان با سالروز رحلت پیامبر رحمت و مهربانی ها و شهادت فرزندش، کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) سوگوار و عزادار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم شیفته نبوت و امامت دیار علویان مازندران یکشنبه شب با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها، همزمان با سالروز رحلت جانسوز پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزندش کریم اهل بیت امام حسن (ع) را به سوگ نشستند.

همچنین سراسر مناطق مازندران به مناسبت ایام سوگواری آخرماه صفر از روزهای گذشته یکپارچه سیاهپوش بوده و پرچم‌های عزا در هر کوی و برزن این استان افراشته شده است.

در آیین‌هایی عزاداری که همچنان ادامه دارد، مردم خداجو و شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به صورت گسترده در مساجد و اماکن مذهبی حضور یافته و با ریختن اشک ماتم، عمق ارادت خود را به پیامبر و خاندانش به نمایش می‌گذارند.

در این مراسم شب گذشته، روحانیان و شخصیت‌های مذهبی در باره ابعاد زندگی و شخصیت خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (ص)، رسول رحمت و منادی وحدت و مظلومیت امام حسن مجتبی (ع) امام دوم شیعیان جهان سخن گفتند.

همچنین به مناسبت ایام سوگواری بیست و هشتم صفر، زیارت از بعید پیامبر اعظم اسلام (ص)، در مساجد شهرهای مختلف استان قرائت می‌شود، علاوه براین مراسم دسته روی و عزاداری هیئات مذهبی و مردم عزاداری از صبح امروز در مناطق مختلف مازندران از جمله ساری برپا می‌شود. برنامه‌های یادواره‌های شهیدان نیز امروز در مناطق مختلف استان مازندران برپا است.

بیش از ۲۰۰ هیأت مذهبی مازندران نیز برای حضور در عزاداری‌های روزهای پایانی ماه صفر روانه مشهد مقدس شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ