رونمایی از ابعاد پلید خانم اوشین، مردم ایران را غافلگیر کرد!

اقتصاد ایران: شاید تا به حال وجوه دیگر این کاراکتر به طور جدی پرداخته نشده بود. همیشه هاله‌ای از تقدس دور او پرسه می‌زده و کسی انگار فکر نمی‌کرده که اصلا شاید این مسیر هواداری بی‌قید و شرط از او اشتباه است.

برترین‌ها: سریال اوشین این روزها به نقطه‌ای رسیده که شاید کمی مخاطب را آزار دهد. او حالا به میانسالی رسیده و رفتارش با دوره جوانی فاصله بسیاری دارد. انگار آن چیزی که طی تمام این سال‌ها از اوشین تصویر کرده بودند با واقعیتِ اوشین فاصله زیادی دارد. او را اگر با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه خواهید شد که رفتارهای او نشان از سمی بودن دارند و خب برای مخاطبی که با آن کاراکتر تصویر شده از اوشین در آن سال‌ها زندگی می‌کرد شاید باورش دشوار باشد، منظور از «کاراکتر تصویر شده» به طور رقیق‌تر زن سخت‌کوش و رنجیده‌ای است که یک‌تنه در ژاپن پساجنگ بار خانواده‌اش را به دوش می‌کشد و جلو می‌رود و دیگران را هم با خود بالا می‌برد، گر چه که اوشین این وجوه مثبت را هم دارد، اما آن حجم دخالت در زندگی فرزندانش هم وجوه منفی‌ای است که کاراکتر او را اتفاقا خاکستری می‌کند و شاید از همین جهت هم هست که هر بار بازپخش اوشین ذره‌ای از تعداد بینندگان این سریال کم نمی‌کند. به هر حال شاید تا به حال وجوه دیگر این کاراکتر به طور جدی پرداخته نشده بود. همیشه هاله‌ای از تقدس دور او پرسه می‌زده و کسی انگار فکر نمی‌کرده که اصلا شاید این مسیر هواداری بی‌قید و شرط از او اشتباه است. 

اوشین که بود؟

«سال‌های دور از خانه» به نویسندگی هاشیدا سوگاکو و کارگردانی مجموعه‌‌ای ‌از فیلم‌سازان، یک سریال ژاپنی بود که از چهارم آوریل ۱۹۸۳ تا ۳۱ مارس ۱۹۸۴ ساخته شد و در سال‌های دهه ۶۰ در قالب ۷۷ قسمت ۵۰دقیقه‌ای در کنداکتور سیمای ایران قرار گرفت. این سریال با اقبال گسترده مخاطبان ایرانی روبه‌رو شد. این مجموعه روایت زندگی دختربچه فقیری است که روزی صاحب و مالک بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ژاپن می‌شود و مشکلات و سختی‌های ژاپن را در زمان جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد. این مجموعه به تازگی از شبکه تماشا بازپخش شده است و جالب اینجاست که همچنان و هنوز در میان افکار عمومی بازتاب دارد، این بار البته به شکلی واقعی‌تر و دقیق‌تر.

تلویزیون با سانسور اوشین، ۳۸ سال مردم را گول زد!

به غیر از آن مساله نگاه واقعی‌تر مردم به خودِ کاراکتر اوشین مساله سانسور هم در این دوران جلوه دیگری دارد، مردم انگار کندوکاو در باب سانسور را تبدیل به یک عامل اعتراض کرده‌اند، چرا تمام واقعیت را به ما مردم نگفته‌اید، چرا به ما مردم اعتماد ندارید؟ این‌ها انگار جملاتی‌ست از مردم خطاب به سانسورچی‌ها. در هر صورت این سریال پرطرفدار بعد از 38 سال دوباره در صداوسیما پخش می‌شود و برخی مردم به تماشای آن نشسته‌اند. اما نکته‌ عجیبی که در بازپخش سریال اوشین به چشم می‌‌خورد سانسور بیش‌ از حد آن است، تا جایی که بسیاری از مخاطبان تلویزیون برای فهم آن دچار سردرگمی می‌شوند. 

رونمایی از ابعاد پلید خانم اوشین، مردم ایران را غافلگیر کرد!

 بارزترین موردی که از سریال اوشین در صداوسیما حذف شده مربوط به تجربیات احساسی اوشین بازیگر اصلی این سریال است. بیشترین قسمتی که از این سریال سانسور شد مربوط به تجربه عشقی اوشین و کایو بود. ماجرا از این قرار است که اوشین و کایو هر دو به مردی انقلابی به نام کوتا علاقه‌مند می‌شوند. اما کایو به اوشین خیانت کرده و با کوتا فرار می‌کند.

هم چنین گفته شده در نسخه اصلی این سریال، اوشین هرگز یک آرایشگر معمولی نبوده و مشتری‌هایش هم مشتری‌های ساده‌ای نبوده‌اند. در واقع او آرایشگر یک شرکت «گیشاگری» است و پس از ورشکست شدن شوهرش، او در یک خانه فساد کار می‌کند. با تغییرات محتوایی این سریال، مردم ایران که از واقعیت اوشین بی‌اطلاع بودند به شدت شیفته فضائل اخلاقی اوشین شدند.

اخلاق اوشین آزاردهنده شد!

فاطمه: اوشین در میان‌سالی چه گاو دیکتاتوری شده. حیف اون همه دلی که براش سوزوندم.

شاخه نبات: بنظرم عقده‌ای شده، تمام رفتارای جوونی که سرش اومده داره همه رو رو خودش پیاده میکنه.

سامان: هرچی تو بچگی و جوونیش از ساده بودنش حرص خوردم حالا تو میانسالیش با گاو بودنش حرص در بیار شده.

ثریا: شبکه تماشا این روزها سریال اوشین را پخش می‌کند.اونوقتها فکر می‌کردیم اوشین چه زجری کشیده از مادرشوهرش؛ حالا که می‌بینیم خودش وقتی مادرشوهر شد چطوری دمار عروس و پسرش را درآورد.انگار همه یک هیولای درون دارند که بوقتش قدرت بیافته دستشون همون شکلی می‌شوند که ازش بیزار هستند!

رونمایی از ابعاد پلید خانم اوشین، مردم ایران را غافلگیر کرد!

سرباز: برای اولین بار نشستم چند قسمت سریال اوشین و دیدم ... تو این سالها شنیده بودم که اوشین دختر خوب وبدبخت و مظلومی بوده و...الان فهمیدم اون پرووو بوده و لجباز. والا من از اوشین مظلوم ترم که اینجاست که میگن شنیدن کی بود مانند دیدن

حمید: شبکه تماشا دوباره اوشین رو نشون میده. آخرم ما نفهمیدیم اوشین زن خوبی بود یا کلا قضیه فرق میکرد؟ ابهام توش زیاد داره این بشر.

شرقی: اوشین مادر شوهر بد اخلاق و لجباز و بیشعور و عقده ایه که دوس داره از عروسش بیگاری بکشه، این سریال مزخرف باعث شد که مادرای نسل ما اون همه اذیت بشن و تازه مادرشوهراشون تو زندگیشون دخالت کنن و اظهار نظر کنن. این سریال تونست تاثیر به سزایی روی مردم بذاره.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ