رسانه عبری: نتانیاهو مسئول خون اسراست

اقتصاد ایران: در حالی که رسانه‌های عبری زبان نخست وزیر را مسئول مرگ ۶ اسیر معرفی کردند، یکی از اسرای صهیونیست آزاد شده تاکید کرد، نتانیاهو در حال ارعاب روانی اسرائیلی‌ها است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، سایت عبری زبان مکان در یادداشتی اعلام کرد، بعد از آنکه از شامگاه دیشب اخبار و شایعاتی در مورد پیدا شدن اجساد 6 اسیر اسرائیلی منتشر می‌شد، مواضع و پیام‌های ارسال شده از دفتر نتانیاهو نشان داد، آنچه که برای او مهم است، به اسرا و سرنوشت آنها بستگی ندارد.

در این گزارش آمده است: این تحقیق واقعی را برای نتانیاهو آماده می‌کنیم، این شش نفر را حدود 11 ماه پیش اسیر کردند، آنها برای حدود 330 روز در اسارت نتانیاهو زنده بودند و در تونل‌ها در زیر زمین نگهداری می‌شدند.

با گذشت چند ساعت وقتی آثار بسته شدن دست و پا و زخم‌های ناشی از اصابت گلوله بر روی اجساد مشخص شد، حجم ناکارآمدی و اهمال (اسرائیل) نمایان گردیدند.

اجساد این افراد را در فاصله یک کیلومتری محل نگهداری فرحان قاضی که هفته پیش آزاد شد، یافتند، آنها در عمق 20 متری زیر زمین بودند و تشریح اجساد نشان داد که آنها طی 48 ساعت گذشته کشته شده‌اند، یعنی زمانی که نتانیاهو و اعضای کابینه امنیتی‌اش نسخه فعلی تخریب توافق بازگرداندن اسرا را با تاکید بر ادامه حضور در فیلادلفیا به تصویب رساندند و این کار را حتی به بهای جان اسرا تصویب کردند.

این رسانه همچنین تاکید کرد: صبح امروز مشخص شد که دست کم 3 نفر از این افراد جزو لیستی بودند حماس با آزادی آنها در چارچوب پیش نویس توافق 2 جولای گذشته موافقت کرده بود، لیستی که در بر گیرنده 33 نفر بود اما نتانیاهو این توافق را برهم زد.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است، جهان موازی نتانیاهو از بحران‌های مشابه جان می‌گیرد، اما این بار نزدیکی زمان اعلام مرگ این اسرا با افشای فریادها و درگیری‌های لفظی در کابینه، دیگر جایی برای مانور برای او و دستیارانش قرار نداده است.

درگیری لفظی در کابینه امنیتی چه در مورد اسرا باشد چه در مورد محور فیلادلفیا، محور فیلادلفیا برنده این درگیری بود و به جای آن اسرا باید بمیرند، این تصمیمی که است که در آن کابینه گرفته شد و اعضای کابینه امنیتی به آن رای موافق دادند، آنها به کشته شدن اسرا رای دادند و اجساد آنها هم چند ساعت بعد از آن پیدا شد.

در پایان این نوشتار هم آمده است، نتانیاهو در بیانیه ضبط شده خود می‌گوید: کسی که اسرا را می‌کشد خواهان توافق نیست، این توصیف دقیقا برازنده او است، او همان کت و شلوار را به تن کرده و پرچم اسرائیل را هم روی کت خود سنجاق کرده است گویی که جزو تظاهرات کنندگان در میدان ربوده شدگان است، فارغ از اینکه او همان شخصی است که مسئولیت جان این اسرا بر دوش اوست و خون آنها هم روی دستانش قرار دارد.

دیگر فریبکاری‌های نتانیاهو شرایط را تغییر نمی‌دهند، آنهایی که اسرا را می‌کشند به دنبال توافق نیستند، جمله صحیحی است، ولی آنهایی که نمی‌خواهند توافق شکل بگیرد هم قاتل اسرا محسوب می‌شوند.

در همین راستا، روزنامه یسرائیل هیوم شامگاه یک شنبه خبر داد ایلان گریزیفسکی یکی از اسرای آزاد شده در سخنانی که در جمع معترضین در میدان کاپالان داشت اعلام کرد، نتانیاهو رویکرد تروریسم رعب و وحشت را در میان اسرائیلی‌ها در پیش گرفته است.

این زن که در مبادله بشر دوستانه حماس آزاد شده می‌گوید: من هم در اسارت بودم و شرایط اسرا را درک می‌کنم، اما نتانیاهو نمی‌داند شرایط چگونه است وقتی می‌شنوی که نخست وزیر می‌گوید جنگ طولانی خواهد بود، چه شرایطی به تو دست می‌دهد.

سخنان او روح اسرا را می‌کشد، نتانیاهو علنا علیه ما تروریسم روانی را به کار گرفته است و به این کار ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ