۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید اورژانس آماده توزیع است

اقتصاد ایران: مشهد- رییس سازمان اورژانس کشور گفت: ۵۰۰ دستگاه آمبولانس برای نوسازی ناوگان اورژانس کشور آماده توزیع شده است که در سه ماه آینده کار تحویل آنها نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر میعادفر در نشست بررسی چالش‌های اورژانس سبزوار، مهم‌ترین چالش کنونی اورژانس ۱۱۵ را فرسودگی آمبولانس‌ها دانست و اظهار کرد: اورژانس کشور سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده دارد که باید به سرعت خودروهای جدید جایگزین آن شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: مقرر شده است که از ظرفیت ویژه خیران سلامت نیز برای تأمین تجهیزات جدید و جبران بخشی از کمبودها استفاده شود.

وی گفت: برای حل مشکل فرسودگی آمبولانس‌ها، در برنامه هفتم توسعه، دولت یک درصد فروش خرید خودرو را برای خرید دستگاه‌های جدید پیش بینی کرده که در صورت تحقق این امر، مرحله جدیدی از خرید آمبولانس‌ها رقم خواهد خورد.

میعادفر در مورد کمبود نیروی فوریت پزشکی نیز گفت: این مشکل از طریق آزمون‌های استخدامی حل می‌شود و با توجه به اینکه از ۲۵ هزار سهمیه وزارت بهداشت، سه هزار و ۵۰۰ سهمیه مربوط به جذب نیروی فوریت پزشکی است، بخش عمده این کمبود جبران می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در بحث مسائل معیشتی و رفاهی نیز پیگیر افزایش شرایط سختی کار پرسنل هستیم و در این خصوص گام‌هایی در هیأت امنای وزارت برداشته شده است که امید است با متقاعد کردن سازمان برنامه و بودجه، بحث سختی کار همکاران اورژانس ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ شهریورماه برای نخستین بار در تقویم ملی به نام روز اورژانس ثبت شده است، افزود: مقرر است در این روز جامعه فعالان حوزه اورژانس دیداری با رئیس جمهور داشته باشند که در آن دیدار تلاش خواهد شد دغدغه‌های نیروهای اورژانس و مطالبات آن‌ها بیان شود.

میعادفر گفت: با توجه به اعلام خطر سالمندی، حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور در ۲ دهه آینده گرفتار پیری خواهند شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: کشوری می‌تواند در مسیر استقلال حرکت کند که نیروی کار جوان داشته باشد و بر این اساس بحث فرزندآوری از مباحثی است که اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های اعلام شده سالانه ۲۰ هزار نفر از جمعیت کشور، که بیشتر جوان هستند بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند که برای حفظ این جمعیت، که در سن باروری هستند و یا به سمت باروری حرکت می‌کنند، راهکارها و شرایط مناسب زیستی باید فراهم شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ