رسانه عبری: نتانیاهو برای قتل گروگان‌ها برنامه دارد

اقتصاد ایران: پیدا شدن اجساد ۶ اسیر صهیونیست که گفته می‌شود تا ۲ جولای جزو لیست زندگان بودند، فشارها علیه نتانیاهو افزایش پیدا کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری واللا نیوز در گزارشی با اشاره به این مسئله اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نشان داده است که به دنبال دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها (اسرا) نیست، زیرا بعد از آن باید منتظر ورود به پروسه بازخواست مربوط به حوادث 7 اکتبر (شکست در مقابل عملیات طوفان الاقصی) باشد، از اینرو او فشار نظامی را در دستور کار خود قرار داد که همه می‌دانند نمی‌تواند منجر به بازگشت (زنده) اسرا شود.

واللا در ادامه گزارش خود آوره است: آقای نتانیاهو بر خلاف تصور شما، فشار نظامی نمی‌تواند منجر بازگشت زنده گروگان‌ها شود بلکه آنها را از پای در می‌آورد، تعطیلات آخر هفته‌ای که گذشت دشوارترین روزهایی بود که اسرائیل بعد از 7 اکتبر تجربه کرد، پرده‌ها کنار رفتند و واقعیت‌ها نمایان شدند و مشخص شد که کابینه اسرائیل و به ویژه رهبر آن نتانیاهو قصدی برای بازگرداندن بیش از 100 اسرائیلی از اسارت حماس آن هم بعد از حدود یک سال به خانه هایشان ندارد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، تصمیم غافلگیر کننده کابینه امنیتی اسرائیل در رابطه با الزام حضور نظامی اسرائیل در منطقه فیلادلفیا که اواخر شامگاه پنج شنبه صورت گرفت و گزارش‌های افشا شده از درگیری شدید لفظی بین نتانیاهو نخست وزیر و یوآف گالانت وزیر جنگ، دیگر برای هیچ کس شک و تردیدی باقی نگذاشت که نخست وزیر علاقه‌ای به دستیابی به توافق برای بازگرداندن اسرا ندارد، او با نظرات تمامی ساختار امنیتی مخالفت کرد، حتی برخی از آنها با صدای بلند و برخی دیگر با خویشتنداری این مسئله را مطرح کردند و گالانت هم که با شدیدترین و شفاف‌‌ترین عبارات آن را بر زبان راند.

به نوشته واللا نیوز هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش و دیوید بارنیاع رئیس موساد به عنوان رئیس تیم مذاکره کننده اعلام کردند که این بند درخواستی غیر ضروری برای مذاکرات اصولا پیچیده است اما نتانیاهو و 8 عضو دیگر کابینه بر این امر پافشاری کردند و بی توجه به نظرات آنها ادامه حضور در محور فیلادلفیا را به تصویب رساندند.

در ادامه این گزارش آمده است: فقط 48 ساعت بعد از مصوبه فیلادلفیا در کابینه امنیتی سخنگوی ارتش اسرائیل از پیدا شدن اجساد 6 گروگان اسرائیلی خبر داد تا بار دیگر دروغ بودن مقوله "فشار نظامی تنها راه بازگرداندن آرامش است" را به اثبات برساند.

تال شالیو نویسنده این گزارش تحلیلی می‌افزاید: عملیات نظامی تاکنون فقط حدود 8 اسیر را آزاد کرده است اما طی دو هفته گذشت 12 جسد مربوط اسرا هم کشف شده‌اند، افرادی که تا مدت کوتاهی پیش تر جزو افراد در قید حیات دسته بندی شده بودند.

وی افزود: اطلاعات رسیده نشان می‌دهند که این 6 اسیر تنها مدت زمان کوتاهی پیش از رسیدن ارتش اسرائیل به اجسادشان از پای در آمده‌اند، پس با توجه به این داده‌ها نتانیاهو و وزرای کابینه‌اش بهتر است که از روخوانی شعار "فشار نظامی تنها راه حل بازگرداندن گروگان‌ها است" دست بردارند، زیرا توافق فعلی برای هفته‌ها و ماه‌ها روی میز قرار دارد و حقیقت تلخ آن است که می‌شد آن را به اجرا درآورد.

امروز مسئولیت این اقدام و بار نکوهش‌ها فقط به دوش نتانیاهو است، همه وزرای کابینه‌اش به جز گالانت که با آن مخالفت کرد نیز در این امر شریک هستند.

در پایان این گزارش هم نویسنده با استناد به نتایج نظر سنجی‌های چند ماه اخیر تاید کرد: اکثریت مطلق جامعه اسرائیل از امضای توافق مبادله اسرا حمایت می‌کند، هر روز که می‌گذرد جان بقیه اسرای زنده با خطر بیشتری مواجه می‌شود، اکنون بعد از آن که پرده‌ها کنار رفتند، باید اکثریت مردم این معادله صحیح را درک بکنند و بدانند که بازگشت اسرا به خانه‌های شان فقط با فشار مردمی قابل انجام است نه با فشار نظامی.

انتهای پیام/

 
 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ