۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح طرح های زرندیه هزینه شد

اقتصاد ایران: زرندیه- استاندار مرکزی گفت: ۱۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح طرح های زرندیه همزمان با هفته دولت هزینه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه عصر یکشنبه در آئین افتتاح طرح‌های هفته دولت شهرستان زرندیه اظهار کرد: همزمان با هفته دولت امسال ۱۳ هزار میلیارد ریال برای اجرایی کردن ۷۶۰ طرح هفته در این استان هزینه صرف شده که برخی از آنها جز طرح‌های نیمه تمام مانده از سال‌های گذشته است.

وی افزود: همزمان با هفته دولت سال جاری ۳۴ طرح با ۱,۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید که طرح فرهنگسرای این شهرستان که ۲ سال از آغاز عملیات اجرایی آن می‌گذرد امسال به بهره برداری رسید.

استاندار مرکزی گفت: ۳۵۵۰ طرح نیمه تمام، به مسئولان دولت سیزدهم در استان مرکزی تحویل شد که در این بازه زمانی ۱۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل بخشی از این طرح‌ها که ۲۰ سال نیمه تمام بود، از محل اعتبارات دولتی هزینه شد.

ضرورت تشکیل مجمع خیرین فرهنگ در استان مرکزی

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با تاکید بر راه اندازی ۲ مجمع خیرین فرهنگ و ورزش گفت: در زمینه‌های سلامت، مدرسه سازی، حمابت از نیازمندان و بیماران، اقدامات مناسبی از سوی خیرین انجام شده است اما در حوزه فرهنگ و ورزش حضور خیرین بسیار کم رنگ است.

حجت الاسلام محمد سبزی با تاکید بر حمایت دولت از خیرین گفت: انتظار است مجمع خیران استان با بهره گیری از توان خیران و صنایع راه اندازی شود، دولت نیز باید توجه ویژه به این مجمع داشته باشد.


پیشرفت فیزیکی تالار مرکزی شهر اراک ۹۰ درصد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این آئین گفت: عملیات اجرایی فرهنگسرای شهرستان زرندیه از ۱۵ سال پیش آغاز شده بود، این فرهنگسرا در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با ۳۰۰ نفر ظرفیت امروز با حضور به بهره برداری رسید.

حسین محمودی فر افزود: برای ساخت این فرهنگسرا ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۲۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است‌.

وی، تکمیل فرهنگسراها را یکی از اصلی ترین اماکن برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم چهار فرهنگسرای نیمه تمام در شهرستان‌های خنداب، کمیجان، محلات و زرندیه تکمیل به بهره برداری رسیده و فرهنگسرای آشتیان نیز و تالار مرکزی شهر اراک به عنوان بزرگترین طرح فرهنگی استان با ۹۰ درصد در حال تکمیل است.

استان مرکزی اولین استان سبز کشور در گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی افزود: هم اکنون در این استان برای گازرسانی به ۷۲۵ هزار مصرف کننده ۱۱۲۰۰ کیلومتر شبکه اجرا شده است.

مهدی کمال آبادی فراهانی تصریح کرد :۷۰ درصد مصرف گاز این استان در بخش صنعت است که در ۴۰ شهرک، ناحیه صنعتی، کشاورزی و منطقه ویژه اقتصادی به دست این مصرف کنندگان می‌رسد.

وی ادامه داد: استان مرکزی با تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰ درصد جمعیت ۳۵ شهر و ۹۹.۸ درصد جمعیت یک هزار و ۳۲ روستا اولین استان سبز کشور در گازرسانی است.

مدیرکل شرکت گاز استان مرکزی تصریح کرد: برای گازرسانی به روستای راحت لوی زرندیه ۳۸ میلیارد ریال هزینه شده است، با بهره برداری از این طرح خدماتی ۲۹ خانواده بهره مند شدند که ۶ کیلومتر برای آن شبکه اجرا شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ