تلاش نتانیاهو برای خروج از بحران با اخراج وزیر جنگ

اقتصاد ایران: رسانه‌های عبری زبان که درگیری شدید نتانیاهو و گالانت را بارها منعکس کرده‌اند، خبر دادند، نتانیاهو در سایه بحران به وجود آمده فعلی در حال مشاوره برای برکناری وزیر جنگ است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، در حالی که برخی از رسانه‌های عبری زبان ابعاد جدیدی از درگیری نتانیاهو و گالانت را در نشست کابینه امنیتی منعکس کردند، واللا نیوز ساعاتی پیش خبر داد، نتانیاهو با دستیاران خود به شکل جدی مسئله برکناری گالانت را بررسی کرد.

به نوشته این رسانه عبری زبان نتانیاهو که به شدت از اعتراضات شکل گرفته بعد از به شکست کشاندن توافق آتش بس و اعتراضات پس از پیدا شدن اجساد 6 اسیر اسرائیلی در موضع انفعال قرار گرفته، عصر یکشنبه با دستیاران خود مسئله استفاده از این فرصت برای برکناری یوآف گالانت وزیر جنگ را مورد بررسی قرار داد.

منابع آگاه نزدیک به نخست وزیر به این رسانه عبری زبان خبر دادند، با توجه به افزایش انتشار اخبار درگیری‌های لفظی گالانت و نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل امکان برکناری وزیر جنگ را با استفاده از هیاهوی شکل گرفته فعلی مورد بررسی قرار داد.

این منابع تاکید کردند: نتانیاهو مشاوره‌‌هایی را در این رابطه با اطرافیان خود انجام داد و در آن به تظاهرات گسترده انجام گرفته و اختلال در رفت و آمدی که شامگاه یک شنبه و فردا دوشنبه در سر تاسر (فلسطین اشغالی) ایجاد می‌شود را بررسی قرار داده و به طور کلی به تظاهرات انجام گرفته برای امضای توافق مبادله اسرا و لغو مصوبه کابینه امنیتی در مورد فیلادلفیا پرداخت.

در این بین یکی از احتمالات مطرح شده در این جلسه استفاده از شرایط موجود برای برکناری گالانت بود که در سایه روابط متشنج بین دو طرف پیشنهاد شده است، بحرانی که در آخرین نشست کابینه امنیتی به نقطه اوج خود رسید.

این منابع در عین حال خبر دادند، تا لحظه افشای این اطلاعات تصمیم نهایی در این رابطه گرفته نشده است.

در این بین مسئولین دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در پاسخ به پرسش رسانه اسرائیلی ادعا کردند که چنین امری در کار نبوده و اصلا این مسئله مطرح نشده است.

لازم به ذکر است، نتانیاهو یک بار قبل از آین در مارس 2023 یوآف گالانت را از وزارت جنگ برکنار کرده بود اما بعد از حضور صدها هزار نفری معترضین به این تصمیم در خیابان‌ها از آن عقب نشینی کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ