قیمت بلیت اتوبوس در مسیر مشهد ۳۰ درصد افزایش یافت

اقتصاد ایران: مشهد- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: کرایه بلیت اتوبوس مشهد در ایام خاص دهه پایانی صفر با مصوبه شورای تأمین استان و دستور استاندار خراسان رضوی، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش امانی در نشست هماهنگی حمل و نقل جاده‌ای زائران حرم رضوی در مشهد اظهار کرد: کمیسیون دریافتی شرکت‌های حمل و نقل از ناوگان اتوبوسی نیز با مصوبه شورای تأمین استان خراسان رضوی، پنج درصد کاهش یافت که این امر انگیزه بیشتری را برای رانندگان فراهم کرد تا در این ایام برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا (ع) در مشهد حضور یابند.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به همکاری و همراهی همه استان‌های کشور برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران دهه پایانی صفر مشهد تاکید و ادامه داد: ناوگان مورد نیاز حمل و نقل جاده‌ای زائران دهه پایانی صفر از ۱۳ تا ۱۶ شهریور و در روزهای سه شنبه تا جمعه حضور دارند و ممکن است بر اساس تشخیص مدیریتی و تحلیل کارشناسی تا شنبه نیز این خدمات ادامه یابد.

وی بیان کرد: در موضوع دهه پایانی صفر ۱۲ استان بیشترین تردد زائران به مشهد دارند و سه استان معین تهران، قم و اصفهان نیز بیشترین زائران دهه پایانی صفر را به خود اختصاص می‌دهند که باید برای تأمین ناوگان حمل و نقل جاده‌ای آن‌ها تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

امانی ادامه داد: امسال دو هزار و ۴۰۰ سرویس اتوبوسی برای زائران پایانی صفر پیش بینی شده است، پارسال ۶۰۰ هزار مسافر با این ناوگان در مسیر مشهد جابجا شد که به طور یقین این آمار در سال جاری به ۶۵۰ هزار زائر خواهد رسید.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بخشی از این مسافران از طریق پیش فروش برای تهیه بلیت اقدام کرده‌اند و بخشی نیز بدون رعایت الزامات به پایانه مراجعه می‌کنند و انتظار دریافت سرویس را دارند که باید شرایط خدمات دهی به آنها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون چهار هزار میلیارد تومان سند و ابلاغ اعتبار برای اجرای پروژه‌ها در این سازمان وجود دارد، ادامه داد: با کمال تأسف با کمبود اعتبارات روبه‌رو هستیم، اختصاص اعتبارات بر اساس اولویت‌های سازمانی و مدیریتی اجرا می‌شود.

امانی بیان کرد: اگر امروز ما در این سازمان با کمبود بودجه مواجه شده‌ایم به دلیل اجرای عملیات‌های زیرساختی برای خرید و تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز راهداری، به روز رسانی ماشین‌آلات فرسوده و ساماندهی ساختمان‌های اداری بوده است.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: رانندگان سربازان گمنام اقتصادی کشور هستند و همواره جابه‌جایی مسافر در ایام خاص مثل نوروز، اربعین و دهه پایانی صفر را بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید بحث معیشتی و اقتصادی کردن فعالان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در دو بخش بار و مسافر را دنبال کرد، گفت: امیدواریم امسال با مصوبه‌ای از سران سه قوه، بتوانیم مجوز واردات ناوگان اتوبوسی را اخذ کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ