نیازمند۲۳۰۰۰میلیاردریال بودجه برای تکمیل پروژه‌های کرمانشاه هستیم

اقتصاد ایران: کرمانشاه- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۵۲۸ پروژه نیمه تمام در استان، گفت: نیازمند ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام و تکمیل پروژه‌های کرمانشاه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر نورایی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: نرخ بیکاری استان کرمانشاه اگرچه همچنان بالاست و این استان را در رتبه اول تا سوم قرار می‌دهد اما نسب به سال‌های اخیر این عدد روند کاهش داشته است.

وی افزود: سال گذشته استان کرمانشاه شاهد نرخ بیکاری ۱۲ درصدی بود در خالی که متوسط نرخ بیکاری کشور ۷.۷ بود که با ۴.۴ درصد اختلاف با میانگین کشور فاصله زیادی داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در ادامه به وضعیت اشتغال و بیکاری در استان کرمانشاه پرداخت و افزود: بر اساس آمار استان کرمانشاه حدود ۷۹ هزار و ۵۶۰ نفر بیکار دارد و در این بین بیشترین سهم اشتغال با ۵۹.۲ مربوط به خدمات بوده و سهم حوزه صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب ۲۳.۷ و ۲۳.۴ درصد در استان است.

در صورت تخصیص کامل اعتبارات تا پایان امسال ۱۴۴ پروژه بهره برداری می‌شود

نورایی در ادامه به وضعیت پروژه‌های استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان کرمانشاه یک هزار و ۵۲۸ پروژه نیمه تمام دارد که مهمترین عامل تعلیق این پروژه‌ها کمبود تقسیم است.

وی ادامه داد: با توجه به کسری بودجه و عدم تحقق تخصیص ۱۰۰ بودجه و اعتبار مورد نظر برای هر پروژه در صورتی که تخصیص اعتبارات ابلاغ شده به صورت کامل انجام گیرد پیش بینی می‌شود با افزایش سرعت پیشرفته فیزیکی پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۴۴ پروژه از حالت رکود و نیمه تمام خارج و به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه شرط پیشرفت فیزیکی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را تخصیص اعتبارات به صورت کامل دانست و بیان کرد: در سال جاری ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و عمرانی به منظور راه‌اندازی طرح و پروژه‌های جدید و نیز تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مصوب شده است اما با توجه به حجم بالای پروژه‌های نیمه تمام بخش عمده این بودجه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام صرف خواهد شد.

نورایی با بیان اینکه به طور متوسط‌ها ۳۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به استان تخصیص یافته، تاکید کرد: به منظور اتمام و تکمیل پروژه‌های مهم و همچنین نیمه تمام استان کرمانشاه از جمله کتابخانه مرکزی کرمانشاه، دهکده المپیک و… حدود ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند هستیم چراکه این ۲ پروژه به دلیل عدم تخصیص به موقع و افزایش تورم تاکنون به اتمام نرسیده‌اند.

تخصیص بیش از ۱۰۰ درصدی اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه

وی در ادامه به وضعیت مصوبات و پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این سفر در مهر ماه سال ۱۳۹۰ انجام گرفته تاکنون بیش از ۱۰۰ اعتبارات مصوب شده این سفر به استان تخصیص یافته است و بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی دفتر مقام معظم رهبری در سال گذشته نیز ۸۰۰ میلیارد ریال دیگر به استان تخصیص یافته است.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه عنوان کرد: اگرچه اعتبارات مصوب شده در سفر مقام معظم رهبری به طور کامل تخصیص یافته اما تکمیل برخی از پروژه‌های این سفر از جمله سامانه سردسیری و گرمسیری در مسیر تحقق دچار مشکل شده و با پیگیری از سوی وزارتخانه‌های مربوطه به دنبال رفع آن هستیم با این حال برای تکمیل و پیگیری دروژه‌های باقی مانده نیز اعتباراتی نیاز است که اگر در همان زمان سفر رهبری به استان دنبال می‌شد مجبور به اجرای آنها با ۲۰ هزار میلیارد تومان در حال حاضر نبودیم.

طرح سرشماری کشاورزی در آبان ماه امسال پس از ۱۰ سال در کرمانشاه انجام خواهد شد

نورایی در ادامه به اجرای طرح سرشماری کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این طرح برای آخرین بار در سال ۱۳۹۳ انجام شده و هم اکنون با شروع دولت چهاردهم به زودی انجام خواهد گرفت.

وی بیان کرد: انجام طرح سرشماری کشاورزی توسط ۴۰۰ نفر در استان کرمانشاه از آبان ماه سال جاری در راستای اهداف توسعه استان تخصیص بودجه به پروژه‌ها دنبال می‌شود و از همین رو نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه و روستاییان و کشاورزان در ارائه آمار دقیق و اطلاعات درست هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح سرشماری کشاورزی تأثیری بر روی یارانه و مالیات کشاورزان و روستاییان ندارد، اذعان داشت: این سرشماری هیچ‌گونه ارتباط و تأثیری بر یارانه ومالیات‌ها نداشته و بلکه این اطلاعات به برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی به بهترین نحو ممکن برای قشر روستایی و روستاییان این استان کمک کننده خواهد بود.

نورایی گفت: مساحت اراضی کشاورزی آبی و دیم، مساحت باغ‌ها، مساحت گلخانه‌ها، تعداد دام‌های سبک و سنگین و سایر محصولاتی که در حوزه کشاورزی در استان کرمانشاه تولید می‌شوند از جمله مواردی است که در سرشماری کشاورزی به منظور کسب اطلاعات برای اجرای دقیق پروژه‌ها و تخصیص اعتبارات به این حوزه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ